Lite problemas...

Min plan var ju att Melvin skulle flytta ut på prov i samband med att valparna flyttade ner i köket nu till helgen, dels för att han inte riktigt gillar att vara bland valpar utan kommer att bli hänvisad till hallen och därmed utanför flocken och dels för att jag skulle vilja låta honom prova att bo i en mindre flock eller som ensamhund, jag tror att det skulle passa honom bättre och skapa mindre stress för gossen som nog inte riktigt är någon kennelhund. Ville tro att allt var klart men så var det inte så nu är vi tillbaka på ruta ett. Jag har svårt att skiljas från mina hundar, vill inte placera ut dem till någon jag inte känner. Men känner jag någon som skulle vilja ha min svarte prins, om inte annat så i alla fall under några sommarveckor?
 
Småttingarna fortsätter växa och äter nu lite valpmat från gemensamt fat morgon och kväll. Bordsskicket kan diskuteras, minst sagt, men aptiten är det inget fel på. Till och med Doris, som först var skeptisk, äter med en glupande aptit när det nu sker från samma fat. Lite konkurrens löser det mesta. 

De är ett helt sagolikt litet gäng. Nu reagerar de på ljud och kommer viftande på vingliga ben när man gör små ljud. Alla är väldigt sociala och nyfikna, det bådar gott. Jag tog en liten flm med mobilen igår och lade ut på Youtube eftersom någon haft problem att se via Dropbox. Här hittar ni den: http://www.youtube.com/watch?v=pjKm1rSEYdI&feature=c4-overview&list=UUzqeVmgSov_bOnOGbuPWong
 
Kisses tass har läkt fint men han har tratt än för säkerhets skull. För säkerhets skull får han också vara i badrummet på dagarna, katt i tratt är inget jag vill släppa ut på byn. Vi är inte helt sams, kan sägas, idag blev jag straffad med att torrfoderskålen åkte i backen. Han blir allt surare när vi ska ta medicinen också, inte så att han bits men vi har lite duster. Sjuk katt är ingen höjdare. Förbannar de småligister som slänger skräp i skogen bakom vårt hus. Kan inte föräldrarna lära sina barn lite allmänvett, man skräpar inte ner i naturen!?!?
 
Planerar lydnadsträningar för valpköpare på ängen bakom vårt hus, måndagskvällar kl 19 med början nu på måndag. Förmodligen inget måndagen därpå, Raya har äntligen börjat löpa så jag räknar med att vara iväg och para då. Ska bara få de sista provsvaren, läget börjar vara minst sagt akut nu. Håller tummarna för att de kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0