Kreativ utmaning och mobilfunderingar

Har nått en ny dimension med androidkompisen Galaxy III, kan numera både fotografera och filma och dessutom få ut det i Facebook på ett enkelt sätt. Känns stort för en oteknisk varelse som jag. Men nu skulle jag vilja ta kunskaperna ett steg längre och få bilder mm direkt hit till bloggen. Någon som vet om det går och hur jag i så fall gör? Och så detta med appar... Jag har raskt ledsnat på olika spel, det är inte alls min grej har jag konstaterat. Men finns det andra appar som kan vara roliga/bra att ha? Tips emottages tacksamt!
 
En bekant till mig lade en kreativ utmaning i sin facebookstatus som nu går runt som en form av kreativt kedjebrev. Lite småkul tycker jag som gillar att göra saker med händerna och tänkte föra tanken vidare också till bloggen. Alltså lyder utmaningen som följer (lite modifierad från FB):
 
De första fem som kommenterar detta inlägg kommer att få något av mig under året. Något som jag har bakat, stickat, plockat eller på annat sätt knåpat ihop. Leveransen kommer utan förvarning och närhelst min kreativitet slår till... det blir en överraskning! Utmaningen är att de fem som svarar, också måste lägga ut samma erbjudande på sin egen blogg.
 
För att vara med, kommenterar du detta inlägg och lämnar en länk till din blogg så att jag kan se att utmaningen vandrar vidare. Skicka mig sedan ett mail med dina adressuppgifter på marie(at)huset-elliot.com.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Nu törs man ju knappt svara här på bloggen! Men jag vill inte vara med i utmaningen, vill bara svara på en liten fråga ;) Det finns en app för blogg.se, då kan du uppdatera bloggen direkt från telefonen och även lägga till bilder :) Det funkar utmärkt från iphone, och bör ju funka samma för android :)

2013-01-10 @ 23:13:47
URL: http://lainnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0