Lurad!

Ha, här är inte alls färdiglöpt som matten så enfaldigt/hoppfullt trodde. I själva verket är Idefix höglöpsradar helt ur spel uppenbarligen. Gårdagens gemensamma promenad var ingen höjdare och nu visar även Morris ett tydligt intresse för lilla morsan, som själv också är mer intresserad av att låta sig uppvaktas. Idag blir det skilda rundor, igen. Suck... Lite allmänt stissigt är det här också, egentligen skulle väl alla behöva få sig en riktigt rejäl genomkörare men då får jag inte göra annat än gå idag och det hinner jag inte. Målet är att de fläckiga ska få minst 4 km vardera och det klarade jag igår (de svarta får av naturliga skäl mer, de går med på alla rundor). Dessutom denna eländiga halka, jag bävar för att någon hund ska göra sig illa. Plusgrader igår igen, suck. 
 
Halkan skördar sina offer, tack och lov bara med blåmärken och värk än så länge. Ludde vurpade på skolan igår och slog i knät med värk och ett rejält blåmärke som följd. Jag provade att ta en parktur med gossarna runt byn och fick upp en hiskelig fart tills pang, ett litet förargligt gruskorn satte tvärstopp för vår färd och mattes ena smalben dunkade rakt in i sparken. Jag svor högt, så ont gjorde det och idag har jag ett fint sår på benet. Idag blir det promenad i dubbskorna för säkerhets skull.
 
Lilla fröken Fräsig har haft rascermage i natt. Är glad att hon sover i sängen så att hon faktiskt har väckt mig när hon velat ut, vill inte tänka på vilket kök jag hade vaknat till annat. Men jag kan säga att jag är tämligen hålögd och sliten idag. Fröken Fräsig är däremot full av energi och håller i skrivande stund på att döda sin bror i köket. Han piper i högan sky när hon biter honom eller drar i hans tämligen urtunnade öron. Fattar inte att han inte fräser åt henne, det är snudd på misshandel. Hon kan vara en riktig liten skata, den lilla. Men en söt liten skata ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0