Imorgon kommer hon!

Imorgon kommer Stina hem från hufvudstaden, SOM vi har längtat! Hon har trivts som fisken i vattnet på sin praktikplats och jag är ganska säker på att hon lämnar den med ett visst vemod. För mig är det nedräkning, inte minst för att jag efter imorgon får njuta av att "bara" gå ut med fyra hundar igen. Fyra hundar som kommer när man ropar... Detta är en inkallning à la Idefix, som lyssnar lika mycket på mig som en tonåring på sin tjatiga morsa:
 
Jag: "Idefix, kom!"
Idefix: rör öronen någon cm bakåt men avbryter ingenting. Hade jag inte sett öronrörelsen hade jag trott att han var stendöv.
 
Jag: "Idefix, KOM!"
Idefix: stannar upp och tittar sig lite omkring men fortsätter sedan med det han gjorde.
 
Jag: "Idefix, KOM!!!!!"
Idefix: stannar och tittar på mig med ett frågande uttryck - "menar du MIG???"
 
Jag: "IIIIIDEFIX, KOM!!!!!"
Idefix: "Ok, ok, du menar mig. Jag kommer väl då, ska bara..."
 
Och ja, det driver mig till vansinne. Och ja, ibland springer jag dit och tar honom i hampan direkt (om snön tillåter) och då blir han väldigt lyhörd en liiiten stund efteråt. Och jag medger, ibland laddar jag fickan full med godis inför hans åsyn för att han ska fatta vad som vankas. Och ja, ibland funkar det. Och ja, han är söt när han sover...
 
Doris däremot, hon kommer som ett skott. Igår kväll vid kvällsrastningen kom hon som ett skott och släppte på kommando något vid mina fötter. Frusen kattskit... Så nej, hon sov inte på min kudde i natt.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt GOD JUL. Tror kanske inte att jag hinner skriva något mer innan julafton.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0