Äntligen!

Maken har äntligen haft tid att hjälpa mig lägga in mitt hemsideprogram på den nya datorn. Nu börjar det mödosamma arbetet med att gå igenom den stackars försummade sidan och fräscha till den. Det kan ta ett tag...
 
Jag har haft en härlig dag med goda hundvänner för ett par dagar sedan. Så skönt med sådana, man får en kick och en nyladdning. 
 
Mayas mage kontrolleras noga nu. Tycker att hon börjar vara lite "tuttig" men det kan ju vara skendräktighet lika gärna. Matfixeringen är enorm, det gäller att hålla efter kattlådan för annars fyndar hon. Att något så sött och rart kan vara så äckligt!
 
Dagens roliga nyhet är icke-hundrelaterad. Dottern har ju varit med i en kladdkaketävling och idag kom resultaten ut. Hon kom tvåa och är förstås överlycklig över detta. Händelsen firar hon med att baka bullar, hela köket är fyllt av plåtar. Vad ska jag göra när hon flyttar hemifrån, då måste jag kanske börja laga mat igen? ;o)
 
Snön försvinner i rekordfart nu, man ser med blotta ögat hur snötäcket krymper. Härligt, när det väl har börjat bli vår så kan all snö få försvinna på momangen. Så här såg det ut framför vårt hus igår:
 
 
Hunden på bilden är Melvin. Jag är lite bekymrad över honom, tycker att hans drickande tilltar och han läcker urin som ett såll. :( Ska ringa Djurkliniken imorgon, lika bra att göra den där skanningen av binjurar och se om det kan vara det nu när vi är friska. Det har kommit en kennelhosta och en matförgiftning i vägen... Håll tummarna för att det är något snällt som är övergående och kan medicineras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0