Vilket kaos!

Vi river köket. Hela helgen stod vi och tömde köksskåp, skruvade och slog för att få bort allt. Som alltid i detta hus så stöter man på överraskningar, den tidigare ägaren verkar ha gjort mycket själv men kanske inte alltid varit så kunnig. Hålen till fläktuttag mm ser ut som blommor, man har borrat en massa små hål istället för att använda sticksåg. Det fattas innervägg bakom skåp så att isoleringen sticker fram. Köksskåpen var nog hemmabygge, långa spikar vittnar om det (och inte ett enda fabrikat finns angivet någonstans, vilken kökstillverkare skulle hålla sig så anonym?). Nåväl, nu är det nere och igår var golvläggaren här. Oljudet fick mig att fly fältet tillsammans med hundarna, men vilket bra jobb de gjorde och så snyggt det blev! Nu har vi ett köksgolv som inte är grårosaflammigt som det förra utan som ser ut som ett trägolv fastän det är i plast. En helt annan värme blev det i köket. I morgon kommer Lasse hit och sätter upp skåpen. Sedan måste vi nog måla och tapetsera om också för att det ska bli riktigt bra men det får vi ta sedan. Bara att få ny inredning känns helt underbart! Och att slippa köra compact living i vardagsrummet... 
 
Morris älskar röran! Han är ju en sakletare som väl kan mäta sig med Pippi och SOM man kan fynda nu! Grinden till köket är ju borta, de stora får vara i tvättstugan men där törs jag för mitt liv inte stoppa in Morris. Alltså härjar han fritt. Oftast är han lugn men ibland drabbas han av leda och då måste han aktivera sig lite. Tvättkorgen i badrummet ligger pyrt til, papperskorgar likaså. Sedan har han fått en förkärlek för Fenuril som jag inte vet om jag riktigt gillar (hussen gör det definitivt inte, det är hans salva). Vi har en pumpflaska stående vid sängen. Morris hoppar normalt inte upp i varken soffor eller bilar, det kan han inte enligt sig själv. Men upp i sängen går det bra att hoppa, där finns Flaskan! Han håller på med munstycket och jag antar att han får ut lite så det blir direkt självbelönande. Nu tror inte jag att det är meningen att små hundar ska äta Fenuril så jag försöker hålla stängt men ibland glömmer vi ju. Skrutthund, vad får han alla idéer ifrån!? Men han är fantastiskt rolig och mysig, den lille killen, det finns ingen bättre liten kompis än han.
 
Roliga nyheter på kennelfronten har vi också. Linnea och Chili (H.E Chi) har debuterat i lydnadstvåan på en dubbeltävling i Jokkmokk. Första tävlingen fick Chili fnatt så då bröt matte men andra gick bättre. En nollad ruta resulterade i 139 poäng och ett tredje pris. Det bådar gott inför nästa säsong. Jag har fantastiskt duktiga valpköpare, det är så roligt att vara uppfödare då. Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0