Motionspass med schäferkompis

Idag har Pellapennan (ett av Melvins fåniga smeknamn, minns ni Pellapennan och Suddagumman?) fått en ny polare. En hundbekant till mig har opererats och har en schäfertik som behövde få springa av sig. Naturligtvis ställde Melvin upp. Inte alla hundar som går igång på varandra men de där två hade hur kul som helst, sprang som tokar och badade i en hel massa diken och pölar. Sedan hann ju Nästa springa fem ggr så mycket som Melvin - minst - och han insåg ganska raskt att han var körd när det gällde att hinna ikapp. Efter en timmes springande i skogen sov gossen ganska gott sedan. Att han dessutom hann spy upp närmare en liter blåbär fem minuter INNAN han sattes i bilen för att åka hem gjorde matten lite extra glad i hjärtat också. ;) Hade inte varit kul att få den pizzan i bilen - eller på köksgolvet... 
 
Här hemma har vi kycklingsjukshus i tvättstugan igen. Vi fick oväntat och otrevligt besök i hönsgården igår, antagligen i form av en rovfågel. Zlatan strök med och lilla Zorro (som vi misstänker kanske är en Zara) blev ganska illa sargad och fick flytta in i kaninburen i tvättstugan. Hon har varit ganska hängig och loj under dagen men så under eftermiddagen kvicknade hon till, käkade uppblötta havregryn ur min hand så att långfingret höll på att stryka med och flög upp och satte sig på burtaket en stund. Det finns kanske hopp... Jag hoppas det för nu har jag ju fäst mig lite extra vid den här lilla fjäderruskan.
 
De andra klarade sig så gott som oskadda, tuppen Karlsson är lite plockad i nacken så jag gissar att han faktiskt har försvarat sin flock. Däremot har de varit ganska ängsliga idag, legat och tryckt inne i hönshuset och vägrat att komma ut. Ska bjuda dem på godis i morgon och se om de törs komma ut lite. Arma krakar! Nu är hela hönsgården täckt av bärnät och ser jag den objudne gästen igen så hämtar jag min luftpistol!!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja jisses vad de sprang... :) Kul att se dem!

Svar: Jag tackar för hjälpen med motionering av Melvin, ingen av de här hemma gillar att haka på hans lekar. Han har en förmåga att vara en smula burdus, tycker de.
Marie

2012-10-04 @ 10:34:00
URL: http://www.plingelan.blogspot.se
Postat av: Vän av ordning

Pellepennan Marie, inte Pellapennan:-)

Svar: Är nästan helt säker på att han hette Pellapennan hemma i Västergötland. I alla fall i Skultorp. I alla fall väldigt lokalt i Skultorp... ;)
Marie

2012-10-06 @ 19:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0