Helt misslyckad fredag

Skulle glädja och förvåna familjen på fredagen genom att ägna den åt köksrenoveringen. Framför mig såg jag hur alla skulle oooh:a och aaaah:a när de kom hem och konstatera att morsan minsann inte alls är teknisk som en guldfisk. Verkligheten blev något helt annat... Inte en grej jag tog i blev rätt! Skåpsluckorna jag monterade så fint blev sneda, av lådorna jag satte upp var det två som gick omlott med de andra och den nedersta hamnade en cm för lågt. Misslyckades totalt med ett skåp som såg busenkelt ut och lyckades till sist få på en skåpslucka perfekt, bara för att sedan inse att den inte alls skulle sitta där på det viset... Ridå! Sedan visade det sig ju att det mesta var rätt lättfixat, felvända lådfronter och monterat i fel skruvhål. Men det kändes surt att maken var tvungen att rätta till mina fadäser. Och att jag ägnat en hel ledig dag åt att bara misslyckas!
 
Till råga på allt så avbokade jag måndagens veterinärbesök för Idefix (öga) och Visa (bakben). Idefix har varit utan tratt i närmare två veckor utan bekymmer och Visa jagar Melvin som en tok över ängarna på våra promenader så det hela kändes lite hysteriskt (dvs typiskt mig). Och vad händer? Jo, på lördagsförmiddagen börjar Idefix plötsligt att klia i det förb... ögat igen som en tok och innan vi hinner rycka ut så skriker han till och kniper ihop hela ögat igen. Tillbaka till ruta ett, med andra ord. Nu har jag ju tid för operation av Mayas analsäckar i morgon kl 8 så jag får ta med mig Idefix på vinst och förlust och se om de kan klämma in honom. Det innebär i värsta fall två resor till Skellefteå den här veckan men det får det vara värt, det är lättare att få tid där och man får en fantastisk vård. Synd att det ska vara så långt för jag älskar verkligen den djurkliniken! I den mån man nu kan älska sådana ställen...
 
Har tovutrett den trefärgade gossens öron idag. Själv är han mycket skeptisk till hela arrangemanget och tycker att tovigt är snyggt, men matten vill gärna att han är silkesörad. Han har fruktansvärt tjocka öron och som han far fram så får han tovor i ett nafs. Hans hämnd på mattens kardande är att han sedan försöker välta papperskorgen i jakten på den utkardade pälsen som han sedan försöker tugga i sig. Knäpphund!
 
Apropå tovor och pälsvård så såg jag bilder på nedklippta och rakade cavalierer på Facebook. Så vansinnigt fult! Hela uttrycket försvinner och de ser närmast dumma ut. Även om jag tycker att det är jättetrist att reda ut öronen så finns det inte i min värd att klippa eller raka ner dem. Orkar man inte sköta pälsen ska man inte ha en pälshund, det är min bestämda uppfattning. Det finns så många raser att välja på så det är bättre att skaffa sig en som passar ens behov. En cavalier ska vara söt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0