Urusel sängvärmare

Nu är det offentliggjort - den lille trefärgade är en urusel sängvärmare! Annars är det ju cavalierens uppgift, historiskt sett, och de andra två har verkligen varit exemplariska på detta så fort de fått chansen. Men inte denne lille gosse, han saknar helt sängvärmargener och har ersatt dem med dubbel uppsättning sängbusargener. Hur trött han än verkar när han får följa med upp i sovrummet, blir han pigg som en mört när han landar i sängen. Husets husse gillar nu inte hundar i sängen men eftersom han var borta i natt och eftersom jag avskyr att sova ensam, tänkte jag att det var dags att testa den lilles färdigheter på nytt, i hopp om att han mognat. Men inte det! Efter en timme gav jag upp och bar ner honom till de svarta i köket igen. Nu är jag halvt död efter att ha sovit alldeles för lite och funderar på om vi ska ta oss en eftermiddagslur, den trefärgade och jag? Han måste ju lära sig det viktiga i livet! Alternativet är att ta med gossen in till sta'n, tillsammans med de svarta, gå på en långpromenad där och plocka med dottern på vägen hem och sedan hoppas att han är trött nog att bara slockna ikväll. Frågan är vad jag ska satsa på, eller vad jag orkar satsa på???

Tack till er som uppmärksammat min lilla insamling! Senaste bidraget kom från Anita och Vira, stort tack till er! Gårdagskvällens film var perfekt, har nästan hunnit klart två små mössor. Bildbevis kommer! Målet är satt till 500 kr men än är vi inte där och jag har gott om restgarner som jag behöver bli av med (fråga maken...) så haka gärna på. Efter helgen skickar jag mössorna till Nepalinsamlingen, efter det blir det något annat mål med ev mössor.

Nu planerar vi också starten på tävlingssäsongen 2012. Förhoppningen är att det ska bli mer i år än i fjol, det är i alla fall svårt att få ihop mindre... Premiären blir den 19-20 maj, när jag ursprungligen tänkt gå jaktkurs med Melvin men när det också visade sig vara agilitytävlingar och utställning. Alltså blir det de fläckigas helg istället och jag får agera chaufför till dottern. Är man morsa så är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0