Inte alltid som man tänkt sig...

Fick åka och hämta dottern tidigare från skolan idag, illamående och magont. Trodde på det gamla vanliga men det visade sig vara fel, magsjuka är troligare. :( Nu hoppas jag att vi andra klarar oss, grabbsen har stränga order om att skrubba händerna ordentligt efter varje toabesök och före varje måltid. Hoppas, hoppas... Lyckas vi är det väl läge att köpa en trisslott.

Fick underbara bilder på Boden-gossen Dino med mejlen idag. Dino är en kille med egna idéer - tycker att det är läggdags kl 21 och dissar alla försök till rastning efter det klockslaget. Dissar även koppel, vägrar helt sonika att gå med. Älskar att åka med barnens olika fordon, åker cykelkärra med barnen men kliver också upp i leksaksfordon som lära gå-vagn eller släp till bobby car för egen maskin för att få följa med. Här ett bildbevis på det senare:

Ja, labbar kan vara tjuriga och ja, labbar har absolut humor. :)

Tog med Morris i bilen när jag hämtade Stina idag. Om det gick bra i söndags så gick det mindre bra idag, han spydde två gånger men är ändå klart mindre ängslig än förut. Nu har jag läst en veterinärartikel på nätet som menar att man ska träna på, lämnar man det därhän så är risken att besvären kvarstår även i vuxen ålder. Alltså får vi traggla på. Frågan är om detsamma gäller sängsovandet..?

Värmen förstör alla fina spår i skogen, nu trampar man igenom lite överallt och utan förvarning. Misstänker att det blir några trista veckor med promenader runt byn och skitiga hundar framöver. Vårens baksida.

Till sist - TACK till er fantastiska valpköpare som har hakat på min insamling för världens knattar. Jag är ju på intet sätt religiös, snarare tvärtom, men jag tror på att dela med sig till de som lyckats lite sämre i livets lotteri. Och turligt nog verkar jag ha valpköpare som delar min uppfattning, nu senast Fredrik med Muffins. Tusen tack! Nu är vi uppe i 300 kr, jag har två till mössor att knåpa ihop innan jag är ikapp. Hoppas att någon till vill bidra så att vi kommer upp i målet 500 kr, eller kanske högre..? Ikväll var det en spännande basketmatch på tv, LF mötte Sundsvall Dragons i den tredje kvartsfinalen och vanni förlängning. Inte bra för nerverna med sådana matcher, då är det skönt att ha något i händerna. På fredag hoppas jag vara på plats i Pontushallen och se den fjärde kvartsfinalen live. Basket ÄR underhållning!

Här kommer ånyo länken till min insamling, nu med bild på mössorna för Jennis bidrag:
http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/hjalp_en_liten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0