Förmiddagspromenad och Londonfunderingar

Tog alla fem hundarna på en långrunda på isen på förmiddagen eftersom dottern slutar sent idag. Undrans hur länge till man kan knalla därnere? Det underlättar onekligen när man har alla fem med sig eftersom sikten är god och det går bra att ha dem lösa. Den lille brunvite livar upp hela gänget, Melvin blir en mer engagerad lekledare när han samtidigt kan reta den brunvite lite. Och Morris, ja han hakar bara på utan att fundera så mycket. Maya kör sina egna race och Visa är mån om att ställa sig in hos matte. Så lurvar vi på, gänget och jag.

På tillbakavägen kände jag plötsligt den omisskännliga lukten av räv, ni vet den där fräna, speciella lukten. Naturligtvis hade andra känt den före mig, tre fläckiga rumpor var redan på väg in i slyn. Tack vare hyggliga inkallningar på dem alla tre (eller tja, när det gäller den brunvite så var det nog lika mycket vetskapen om att matte hade godis i fickan) så vände de om och kom tillbaka. Bara att hoppas att Mickel inte hade spridit några små skabb efter sig i slyn... Vi har varit med om sådant förr när Visa som unghund stack ner huvudet och halva sig i ett rävgryt. Håligheter ska kollas! Skabb på alla hundar blev belöningen... :(

Fascineras av Idefix energi, han har ändå passerat sju års ålder nu men av det märks ingenting. Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran på isen någon dag och filma hans framfart. Fast helst i lite bättre väder än så här. I år ska gossen ställas ut litegrann, även om vi planerat den stora comebacken till nästa år då han är veteran så måste vi tjyvstarta lite i år. Killen är inte så pjåkig! Maya ser också bättre ut nu när hon badats och haft baddräkt på sig så att inte pälsen står precis rakt ut. Men hon får nog avstå utställningarna, att hon ska få mer än sin 1:a tror vi inte på. Det blir agility för henne i år.

Om några veckor åker maken och jag till London ett par dagar på egen hand. Det ska bli helt underbart, London är ju min stad! Jag behöver bara två länder, Sverige och England, allt annat kan jag vara utan. Thailand och badsemestrar lockar mig föga, men England... Nu är det ju inte första gången vi åker dit och förmodligen inte sista heller, så har ni något tips på något kul att titta på eller något bra shopping- eller teatertips så tas det tacksamt emot.

Slutligen vill jag passa på att tacka er som lämnat bidrag i min lilla insamling. Vad glad jag blir att fler än jag gillar idén! tack till Jenni, Siri och Loovis som lämnat ett bidrag, nu ska jag klura på vad jag ska knåpa ihop i tv-soffan ikväll. De visar ju You've got mail ikväll på TV3, en riktig mysfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0