Besök i Granparken

Igår åkte Ludde och jag till Granparken i Öjebyn. Jag hade utlovat illrar, olika sorters höns, små getter mm. Kan säga att besvikelsen var ganska stor när vi kom dit. Det var inte riktigt som det var förr, eller så sviker mitt minne mig något alldeles väldigt. Nåväl, Ludde fick kika lite närmare på en minigris och Morris fick lite nyttig bil- och miljöträning. 
 
 
 
Hundar var tvungna att hållas kopplade. Otroligt fånig regel, tyckte Morris, hur ska man då hinna hälsa på alla trevliga människor som kommit dit för att klappa på djuren? 
 
Lustigt nog verkade de få djur som fanns dras till den lille fläckiga. Det tyckte han var lite läskigt ibland, det var roligare att nosa lite mer på håll. Annars var han väldigt uppspelt och tidvis ganska svår att få kontakt med, så mycket nytt som skulle tas in och så alla dessa små roliga barn. 
 
Hosteländet spelar mig spratt hela tiden. Igår kväll var det sämre igen och i natt har jag varit uppe en stund. Man blir inte piggast i sta'n då. Försöker lägga in små träningspass under promenaderna, fotposition med Morris och inkallningssignal med Melvin och Visa (Melvin har blivit lite nonchig där så nu jobbar vi på att få upp farten lite bättre). Men jag har ju så mycket mer jag borde ta tag i. 
 
Har varit med dottern och växlat pengar på Forex idag. Plötsligt blev det väldigt verkligt - på söndag åker hon till England helt på egen hand i två veckor. När blev hon så stor???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0