Kennelaktivitet!

Se hit nu, alla Huset Elliotar! Torsdagen den 19 juli tänkte jag att vi kunde ha en kennelaktivitet. Vigdis är uppe den veckan så det känns som ett bra tillfälle att samla ihop gänget. Vi kör jaktträning för de som vill på förmiddagen, samling här hemma kl 11.00. Medtag hund, vatten, fika samt något att sitta på (stolryggsäck t.ex.). Även småttingar är välkomna!
 
Klockan 17.00 kör vi igång del två, tipspromenad med hund (kan försöka göra den barnvagnsvänlig om sådana önskemål finns). Tror att det kan bli något litet pris till den som lyckas bäst. Klockan 19 ca käkar vi, var och en tar med egen mat och dryck, vi kommer se till att det finns en tänd grill eller kanske två. Jag fixar kaffe/te samt något ätbart till efterrätt. Efter maten skjuter vi luftpistol, spelar brännboll eller något annat skojsigt. Såväl nya som gamla Huset Elliotar är hjärtligt välkomna. Anmälan till både för- och eftermiddagsaktivitet till mig, helst så snart som möjligt.
 
Annars har detta varit lite av en skitdag om uttrycket tillåts. Har haft ont och legat pall större delen av dagen, till slut fick jag klämma i mig en Ipren för att härda ut. Nåväl, morgondagen lär bli mycket bättre, nya friska tag då. Gossarna behöver aktiveras, Visa är på dag 15 i löpet och även om de är coola så märker man att det är lite mer uppspelt i gänget nu, i synnerhet den svarte.
 
Fick sällskap av en bunt lösspringande, skällande hundar på kvällspromenaden, långt från sin ägare och helt obrydda i dennas försök till inkallning. Jag gillar inte sådant. Maya, som normalt är en väldigt kavat liten sak, gillar inte heller sådant utan tycker faktiskt att det är lite läskigt. Vad gör man som hundägare när det inträffar? Funderar desperat på att medföra knallpulverpistolen under nästa promenad, är ganska säker på att hundarna är skotträdda och känner ett akut behov av att hålla dem borta från mina hundar. Det är ingen rolig eller trevlig lösning men jag är trots allt närmast mina egna hundar och det är min uppgift som flockledare att skydda dem. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är INTE OK att ha hunden lös när allt bygger på att alla andra hundar kan hållas under kontroll! Min alternativa lösning är att låta Melvin vara fri från kommando och helt enkelt jaga dem tillbaka med samma mynt. Men vad gör jag om det uppstår tumult och han försvarar sig? Av erfarenhet vet jag att labbar är ganska hårda och om min hund skadar en annan, blir förmodligen jag skyldig. Nä, det får nog bli knallpulverpistolen i alla fall. Poff på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0