Dotter på vift

Så har dottern åkt till England på egen hand. Jag körde henne till Kallax i morse och såg till att hon kom igenom säkerhetskontrollen. Väl tillbaka i bilen var jag tvungen att gråta en skvätt, tänk att min lilla flicka har blivit så stor att hon åker iväg helt på egen hand! Vad ska mamman göra när barnen klarar sig själva? Inte helt lätt när man har ägnat en stor del av sin tid åt ungarna - och njutit av varenda sekund dessutom. Nåväl, nu har jag fått sms om att hon är framme och omhändertagen och så här långt väldigt nöjd. Hon är tuff, den lilla, åker på egen hand på internat i 2 veckor där hon, efter vad vi har förstått, är ensam svensk. På Heathrow mötte de henne men hela vägen från Luleå har hon fått fixa själv. Jag tror hon kommer ha vuxit flera decimetrar när hon kommer hem. Och kanske mamman med...
 
En bortrest Stina innebär att jag är "hundvakt" åt hennes båda fläckiga. Således har jag promenerat denna dag, allt för att hålla dem trötta nog att inte sitta i hallen och stirra på dörren, något Idefix gärna ägnar sig åt när hon är borta. Jag är inte i bästa form efter lunginflammationen så efter närmare en mils promenerande idag är jag lite sliten. Men det är bra, då kommer jag förhoppningsvis igång lite mer igen. I eftermiddag gjorde jag missen att gå på promenad först och ge dem mat sedan. Så korkat! Helt uppskruvade var de båda två, Maya gick med munnen öppen och sög i sig allt som kom i hennes väg, kändes det som - kottar, gräs mm. Matten var lite less.
 
Less var jag redan innan promenaden börjat. Melvin hörde att killarna spelade fotboll på ängen och stack dit. Inte kom han direkt när jag ropade heller så matte var ARG när han till sist visade sig. Kopplade honom och släpade iväg med hela gänget - trodde jag. Väl i skogen insåg jag att Visa saknades. Ropade men ingen Visa kom. Bara att vända hemåt och jodå, nedanför bron satt hon och surade. "Är du så där sur, matte, tänker jag inte gå med". Fick koppla lilla tanten också för att få med henne. Hon är inte rolig när hon löper...
 
Funderar desperat på om vi ska ta en tur till Frankrike i månadsskiftet juli-augusti. Men frågan är var jag gör av alla hundar, i synnerhet de små fläckiga??? Någon som har tips på ett bra hundpensionat, lämna gärna tips här i så fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0