Duktiga Ebba och Raya!

Igår debuterade de i agility på Luleås tävlingar i Hertsö ridhus, Ebba och Raya. Helt cool och vänligt svansviftande stod hon där i allt tumultet, lilla Raya, just inte brydd alls i omgivningen. Ingen stress, inget pip utan lugn och fin. Fin är hon också att se på, hon har blivit mer vuxen i kroppen nu. Lill-sötan!

När kopplet åkte av såg man dock en helt annan Raya. En ryckning i frambenet visade att hon var på g. I första hopploppet fick de en snöplig rivning, Rayas hoppteknik var kanske ännu lite yvig. Resultatet blev en 8:e placering av I det andra nollade de men fick ett pyttelitet tidsfel som placerade dem på en fin 5:e plats, där de fyra första fick uppflyttningspinne. Inte illa för att vara första tävlingen! Detta kommer att bli ett spännande år, det känner jag på mig.

Småttingarna kom ut på köksgolvet i lördags och nu rör de sig obehindrat över alla 35 kvadratmetrarna. Största tiken är en upptäckare, hon har alldeles ensam varit ända borta vid spisen för att utforska området där. De bär glatt på allt de kommer över och lägger man sig på mage så blir man överöst med pussar i hela ansiktet. Igår var alla vuxna hundar i köket också så det var ett myller. Nu på morgonen hade de små mer fart i benen än tidigare så Melvin bestämde sig för att det var dags att flytta ut ur köket. Jag kan till viss del förstå honom... Maya huserar tålmodigt med de små medan Morris följer dem med viss skepsis. Han skulle nog gärna följa med sin svarte kompis utanför köket men vem vet vad han skulle hitta på där? Jag har fullt sjå med de små svarta, mer spänning i tillvaron behöver jag inte just nu.

Nu på morgonen har de varit ute och härjat en vända och sover nu gott i lådan en stund. Jag har hunnti dammsuga och svabba så Ajaxdoften sprider sig över bottenvåningen. Få se hur mycket mer jag hinner innan det är dags igen. Nu är det intervallkörning som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0