Gott Nytt År!

Så här under årets skälvande sista minuter vill jag önska er alla ett riktigt gott och lyckosamt hundår 2013. Jag hoppas att alla hundar med familjer ska få vara friska, att vi tillsammans ska hitta på en hel del skoj och att vi ska kunna visa framfötterna under året inom olika grenar. Mitt nyårslöfte får bli att sparka mig ut på tävlingsplanerna under året, med förhoppningen att 2012 var ett riktigt mellanår och att träningen ska ge resultat under 2013. Målet är fortfarande spår och lydnad med Melvin och detsamma för den lille "morrige".
 
När jag nu legat lite på latsidan, har jag istället fått sola mig i glansen av alla fantastiska valpköpare som dels lyckats fantastiskt fint ute på olika prov och dels jobbat på praktiskt på hemmaplan med jakt och spårarbete. Jag är oändligt stolt och glad över min uppfödning och mina valpköpare och jag ser verkligen fram emot ännu ett år tillsammans med er. Ett extra stort GRATTIS till Ebba och Raya som vann årets poängliga och fått vandringsalbumet och en liten julklapp med posten. Vi andra får se det som en utmaning att vara med och kriga om det till nästa år. 
 
Under det gångna året har också någon av de lite äldre hundarna lämnat oss och det hugger alltid lite i hjärtat när sådant händer. Det är uppfödandets skuggsida, ett hundliv är alltför kort och det är trist när de lämnar oss. Jag vill tacka er som fått ta farväl av era hundar under året för den tid som varit, det har varit fantastiskt att ha er som valpköpare och ni är välkomna tillbaka om/när ni så känner.
 
Här hemma firar vi in det nya året på egen hand och njuter lite av att ha flocken samlad igen och av att "bara vara". Julen firades ju i södra Sverige hos mor- och farföräldrar, de fläckiga fick följa med medan övriga djur lämnades på olika håll. Det är alltid lite spännande att resa med djur, i synnerhet som vi tog Sj till hjälp denna gång. Men de fläckiga har skött sig exemplariskt. I synnerhet Idefix var lugnet själv under hela tågresan både upp och ner, knallade av och på tåget som om det var den enklaste sak i världen och rullade ihop sig och sov snällt när han väl kommit på plats. Maya och Morris var väl inte helt förtjusta i tågandet men fann sig snällt i sitt öde. Nu har de berikat sitt erfarenhetsregister med såväl tågresande som promenad på självaste Avenyn i Göteborg, inte illa för ett gäng lantisar.
 
Smällandet har redan börjat men husets djur bryr sig inte ett dugg. Jag har heller inga problem med att man fyrar av en raket eller två vid tolvslaget, jag tycker i ärlighetens namn att det är lite festligt även om jag respekterar de djur som lider av det. Jag hoppas ändå att alla får ett riktigt gott och festligt slut. Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0