Blivande agilitystjärna?

Dottern har börjat träna agility med min lille trefärgade så smått och jisses, så bra det går! Nu verkar han fatta slalomingångarna och springer självmant de tre pinnarna som hon har satt upp. Den smala, långa tunneln kom fram igår och han bara forsade igenom den. Medan vi stod och pratade tog han den några varv på egen hand för att sedan komma och titta med frågande blick - får man godis nu? Att matte stod och kikade när de tränade bekymrade honom inte, han hade bara ögon för sin nya förare. Hmmm, får kanske passa mig så att han inte byter ägare..?
 
Grabbarna röjer ur sina rum med mig som slavdrivare bakom piskan. Vicke flyttar hemifrån nästa vecka och ska tömma sitt rum, Luddes rum får ta över en del av brorsans grejer. En hel del blir över, funderar på att försöka hitta någon loppis att kränga lite på. Men var och när? Tips tas tacksamt emot.
 
I det allmänna röjandet dök också min gamla autografsamling upp. Ungarna kände bara till Abba, själv blir jag alldeles nostalgisk över namn som Christer Garpenborg, Linda Haglund, Kjell Isaksson, Bengt Baron och Mats Näslund. Men vem minns dem idag?
 
 
Hittade också programmet från friidrotts-SM i Skövde 1981. Tror det var Patrik Sjöbergs första senior-SM, han verkar ha hoppat 2,18 m enligt mina noteringar och vunnit, 16 år gammal. Själv var jag femton år och delade ut nummerlappar till honom och alla andra "stjärnor". Det var stort... I programmet finns dåtida storheter som Kjell Isaksson, Miro Zalar, Linda Haglund, Sven Nylande, Lisa Skoglund, Erik Josjö m.fl. Många av dem bortglömda idag. Här finns också Per Nilsson från Piteå IF som vann kulstötningen på 19,16. Idag är han fotograf här i sta'n, har bland annat tagit helt underbara bilder på Vicke som liten pluttunge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0