Underbar dag!

Strålande solsken, tolv plusgrader, vad mer kan man önska en dag i april? Hönorna är i full fart med vårbruket, sparkarna åker in i förrådet och ersätts av cyklar i cykelskjulet. Nu, mina vänner är det VÅR!!!



Visa, Morris och jag har gått en promenad på sta'n. Äldste sonen spelar final i basket-DM och behövde skjuts in så då tog jag tillfället i akt. Efter en promenad runt gültzaudden sover nu både Visa och Morris gott i köket. Det gick över förväntan, bortsett från ett lätt hysteriskt stresspipande hela rundan (nosa, nosa, varför får man inte hälsa på folk man möter??? eller jaga cyklar??? nosa, nosa...). Jag låter gossen hållas, förutom när han drar för mycket i kopplet, och ser det som en miljöträning än. Så småningom ska vi jobba lite mer med kontakten men än behöver han få vänja sig vid att bara vara i olika miljöer. Men bilresan gick bra, han kommer visserligen ur bilen i en hyfsat hög stressnivå (vilket säkert bidrar till pipandet) men han är inte särskilt låg eller rädd längre. Och - han mådde inte illa, hurra!!!

Visa tyckte att det var lite under hennes värdighet att vara sällis åt en barnrumpa som Morris. Och att gå på sta'n, tja, hur kul är det på en skala från 1-10? Tror jag ska ta med Melvin nästa gång, lilla tant uppskattade inte riktigt utflykten. Nåväl, nu sover de rätt nöjt i köket och jag ska ägna denna vackra dag åt bokföring. Hur kul som helst - eller..? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0