Sol ute, sol inne

...eller tja, sol ute i alla fall. Inne ser man då hur skitiga fönstren är efter vintern, inget är så avslöjande som vårsolen. Men jag kan leva med det ett tag till så länge solen skiner och termometern visar minus. Då kan hundarna och jag ta långa promenader på isen och skarsnön och det är alldeles, alldeles underbart. Skaren bär inte bara dem utan faktiskt också mig och vi kan ta oss fram nästan överallt utan att behöva ett endaste litet skoterspår. Bara att hoppas att det håller i sig över påsken.

Häromdagen ledsnade jag på lill-knorrens (ett av Morris många smeknamn) envetna tuggande på den hyfsat nyinköpta hundsängen på ben. Fram kom ättikspriten och det hade effekt, nu tuggas det inte mer. På ett tag i alla fall. Han har ett ruggigt tuggbehov, den lille gossen. Och jo, han får ben med de stjäls i ett obevakat ögonblick av en annan gosse med tuggbehov, som tuggar betydligt snabbare. Mitt tuggbenskonto lär stiga lavinartat.

Nu är biljetter bokade till både teater och musikal under vår lilla Londontripp! Vad det blir kan jag ju inte avslöja eftersom det ska vara en födelsedagspresent till världens bästa livskamrat. Rapport kommer...

Måste ta tag i lydnadsträningen på lite mer allvar nu, känner jag. Det duger inte att bara harva på med de moment som sitter. Kvar är rutan, ett moment jag innerligt avskyr. Tips på hur man får till rutan bra emottages tacksamt, vi står lite grann och stampar just nu. Funderar så smått på om även Visa ska få tävla lydnad i år, mest för att jag tror hon skulle uppskatta det. Hon är ruggigt pigg just nu och jagar Melvin frisk på isen (eller blir jagad). Lite tafflig i pälsen, lite skvalpig under magen men vem är inte det efter att ha haft tre valpkullar..? ;o)

Rapporter från det senaste valpgänget strömmar in och jag njuter av dem. Jag tror att man kan sammanfatta dem som ett ganska påhittigt och kreativt litet gäng. Ni ska veta att både rapporter och foton gläder mig oerhört. Jag ska bara klura ut hur jag får foton från mobilen och till datorn. Jag är väl en av de få i detta land som ännu inte har skaffat mig en så kallad smart telefon, delvis för att jag inte är tillräckligt smart för det (läs helt ointresserad av ny teknik).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0