Skärtorsdag

Solen lyser idag också, hundarna har fått sin förmiddagsrunda på isen och verkar ganska nöjda med dagen än så länge. Tog lite bilder på dem i morse, de hade klämt ihop sig lite lustigt i hundsängarna.


Detta foto bevisar det vi alla vet - Visa är alldeles för snäll! Och Melvin är en riktig mammagris...


Det är också tydligt att mina hundar är rasister - och lika tydligt vilka som anser sig vara högst stående, eller i varje fall liggande. ;)

Idag är det bak- och städdag, ska försöka få fram lite påskkänsla i huset utan att ta i för mycket. Jag blir allt mindre road av att pynta, det ska ju lika fort ner igen. Heminredning är inte riktigt min grej men lite får det ju bli. Tog halva nedre våningen igår och ska ta hallen och köket idag, väntar på att graderna ska halka upp några snäpp över nollan så att jag kan ta det värsta på fönstren också. Lika bra att göra det ordentligt när det ändå görs.

Till sist vill jag önska er alla en riktigt GLAD PÅSK! Vi svenskar äter massvis med ägg över påsken, jag hoppas att ni funderar lite över varifrån de äggen kommer. Så här eländig kan en höna se ut när hon räddats från ett hönseri med frigående höns:


Så välj ekologiska ägg, från hönor som kunnat gå ute. Här i Bälinge äter vi förstås ägg från egna, glada hönor!



GLAD PÅSK!



Kommentarer
Postat av: Marie

Tips, ta mindre gurkmeja eller ät brödet med stark ost eller som tilltugg till mat. Det har en aning kryddig smak och eftersmak. Tror jag ska minska mängden om jag gör det igen.

2012-04-05 @ 15:25:40
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0