Skickar gratulationer till landet i väst

Idag lyfter vi på hatten och hurrar för två av Vigdis uppfödingar från kennel Vimsans i Norge. Vimsans Agnes och Vimsans Argo (e. NVCh Huset Elliots Vimsa) har debuterat på jaktprov idag. Agnes gjorde finfina markeringar och dirigeringar men fick inte riktigt med sig marken på fältet vilket renderade i ett 3:e pris. Argo gick som tåget och det betalade sig väl, en 1:a blev det. Med tanke på att detta också var Argos mattes jaktprovspremiär var det ett alldeles fantastiskt bra resultat. Grattis Vigdis till en god uppfödargärning!

Här hemma har det varit ännu en stillsam dag. Jag har fortfarande ont i benet men det går åt rätt håll, det blev i alla fall en hundrunda på morgonen. Den straffar sig lite nu mot kvällen men det får det vara värt. Jag gissar att muskelfästet inte är av som jag först trodde utan bara har fått sig en kyss så snart är jag på g igen. Sorgligt bara att jag ska vara så klumpig! Always am, always has been.

Kommentarer
Postat av: Liza~Vasall´s

Hej å hå, ser att det blivit fläckiga valpar!!!

Grattis till det! Tjorven å Korven vad härliga namn, de kunde de gott ha hetat i stamtavlan också:))



Ha det gott!

2011-09-25 @ 16:00:41
URL: http://www.vasalls.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0