Analsäckarna!

Funderade mycket på den lille killen igår kväll och också i morse. Det stämde inte riktigt för mig med bakbenet, tyckte att han verkade allmänt stel i hela bakkroppen. Så i morse fick jag snilleblixten - analsäckarna! Jämförde hans med Mayas och jovisst, hans var större. Alltså bokades tid till veterinär. Nu är jag ju paniskt rädd för att få hem smitta till de väntade små, så vi fick gå in genom separat ingång. Väl där konstaterades att analsäckarna alldeles nyss hade tömts men att det kändes lite svullet och aningen inflammerat så det blir fortsatt metacam några dagar till. Men han blev betydligt piggare och gladare efter morgonrundan, så antagligen lyckades han tömma dem då.

Fick också lovord för lillkillens fina kondition. Tråkigt att höra att så många cavalierer som uppsöker veterinär är tjocka och allmänt illa skötta i tänder och öron. Hur kan man behandla sin bästa vän så?

Maysan var nere under 37 i temp på morgonen. Åt frukost med viss tvekan men lunchen slank ner utan större funderingar. Men hon känns tung nu, jag får för mig att det inte är många dagar bort nu utan siktar in mig på tisdag-onsdag. Igår kväll var det disko i magen, man såg hur de dansade därinne. ;)

Min eländiga förkylning vill inte ge sig, jag är trött och seg och har en enveten hosta. Blir alldeles kladdig så fort jag gör något. Problemet är ju att jag är dålig på att ta det alldeles lugnt också, i morse var jag ute och sågade ner en gren för att göra sittpinnar till hönsen. Men nu ska jag lägga mig och läsa en stund och samtidigt försöka övertala Maya att ta sin middagslur i valplådan. Inte omöjligt att hon får sällskap där av Idefix...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0