Spännande helg!

Var så inne i mina egna funderingar runt valparna att jag alldeles glömde bort helgens spännande rapporter! Skäms på mig!

Ebba och Raya (H. E Pi) startade Working Test i Skellefteå. Det var debut för dem och det klarade de alldeles strålande, de fick ihop hela 87 av 100 poäng och slutade femma med ett första pris. Bra jobbat, tjejer, och stort GRATTIS!

Katarina och Jota var på certprov för bevakningshundar. Jota gjorde ett alldeles lysande bevakningsarbete, klarade natten utan problem men tog av någon anledning inte upp spåret direkt på söndagen och gavs inte en andra chans utan blev inte godkänd. När Katarina i alla fall vände tillbaka, tog hon upp spåret klockrent, spårade 1500 m på 14 minuter med alla fyra apporter samt slut. Så otroligt trist att de inte blev godkända efter ett sådant kanonjobb! Jag är dåligt insatt i tjänstehundsbiten men kan inte riktigt begripa tänket. Om syftet är att få fram dugliga bevakningshundar, ska man vara så snabb med att slå ut dem då?

Här hemma gick jag och stirrade på mobilen och inväntade rapporter. Tack Katarina för en fantastiskt spännande helg och för alla rapporter längs resans gång.

Det har varit utställning i Sundsvall också, dubbelutställning för cavalierernas del. Lilla Idefix-dottern Signe (Tizitas Arctic Angel) ställdes ut i juniorklass båda dagarna, stod 3:a med excellent och CK första dagen och fick excellent men utan Ck andra dagen. Otroligt roligt! Jag känner att vi nog måste damma av pappa Idefix också inför nästa år. Han får bara se till att inte fara fram som ett jehu och göra illa sig...

Telefonsamtal med Annika på förmiddagen gav mig lite funderingar runt det här med annonsering. Det kanske kan vara värt en annons i lokaltidningen i alla fall, jag får fundera lite på saken. Ska försöka ta hjälp av dottern och fota småstjärnorna så att världen får se dem lite mer ordentligt. Återkommer med bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0