Inget väder att kissa ute i :(

Riktigt surväder har vi haft här idag, regn, blåst och plusgrader. Gräsmattan är alldeles mjuk och blöt. Äcklig, säger Morris som springer från den lika fort som jag har satt ner den. Han står på gången och kikar en stund innan han tar ETT steg ut på gräsmattan, kissar och springer sedan till bron. Bajsa kan man överhuvudtaget inte göra ute sådana här dagar, hälsar han. Nåväl, nya tag i morgon.
Har börjat träna lite stå med lill-gossen. Måste ju göra det nu när vi är vaccinerade och kan åka både inom Sverige och till grannlandet. Bara vi får rätta åldern så!
Igår blev han 12 veckor och blev fotad igen. Bara Stina får ut korten ur kameran så ska jag visa hur snygg han är. Egentligen borde jag fota busigheten också, som när han var på väg in i diskmaskinen idag. Han är sanslöst aktiv, den killen! Fast efter vaccinationen igår var han lite spak. Han var lite lätt åksjuk både dit och hem, det har inte hänt förr. Väl hemma somnade han ganska tidigt, vilken renderade i grisotta i morse. Klockan fyra tyckte han att det var dags för frukost! Nu var vi inte av samma mening, han och jag, så därav blev intet. Försöka duger, haha.
Har fått förklaringen till Melvins ärthjärna. Lagom till Visas löp upphörde, kom Annikas ena tik i höglöp. Normalt märker jag inte av det men nu är han kollrig alldeles, antagligen har det blivit lite för mycket av det goda för gossen. Inte lätt att vara sugen...
Igår kom också de snygga blinkhalsbanden som jag beställt från Tyskland. Riktigt billiga blev de också när nu Euron står så lågt. Rekommenderas! Ni hittar dem här: http://www.zooplus.com/shop/dogs/dog_collars_dog_leads/protection_fashion/saftey_collar/194177 Frakten hit upp tog knappt en vecka, tror jag beställde förra onsdagen och kunde hämta ut paketet igår. Rätt OK, tycker jag.
Har knorrat lite över våra islandshönor som värper rätt dåligt. Den äldre har inte värpt på säkert tre månader och den yngre har inte kommit igång än men må kanske vara förlåten eftersom hon precis blivit ett halvår. Och som ett brev på posten så kom det första ägget från henne idag! Hon såg lika förvånad ut som jag där hon stod i redet och tittade på ägget. Tre ägg på sex hönor idag, inte så illa dessa mörka dagar. Tyvärr fick Pigge sig en spark av tuppen när han skulle ta in det ena, det var kanske mindre bra. :( Nu väntar vi med spänning på att hitta ett grönt ägg också, det är bara isbarhönan som inte har kommit igång än. Hon är jämngammal med islandshönan så det borde kunna vara på g.
Ingen skola än för minstingen men vi har hopp om morgondagen. Kanske kan han komma iväg i alla fall en stund då. Han är pigg på dagen men hostar som en besatt om natten. Håll tummarna för att det blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0