Åtta veckor

Ja, så har de små blivit åtta veckor och idag har lilla Majken flyttat hemifrån. Lite vemodigt känns det allt trots att det varit bestämt sedan innan tillverkningen. Men det är första gången vi har sådana här små lurvtussar till valpar och de ser så små och leksaksaktiga ut så man undrar ju om de verkligen är rustade för ett liv på egen hand. Samtidigt ska jag erkänna att jag fått samma känsla som med labbevalparna de senaste dagarna, känslan av att inte kunna erbjuda dem båda tillräcklig stimulans utan de behöver något mer. Det är helt enkelt dags. Nyfiken som jag är var jag tvungen att ringa och kolla läget ikväll och jodå, det gick bra.
Kvar här hemma är ju lille terroristen Morris. Det går inte att sälja honom, han är min kille. Jag drömmer redan om MH och lydnadsprov och utställningar och... Men mest ska vi nog bara ha kul, han är nämligen en väldigt kul typ, lille Morris. Lill-prinsen! Nu gäller det bara att få ihop honom och stor-prinsen Melvin på ett bra sätt, dvs Melvin måste lära sig att ta det lite lugnt och kolla var han sätter sina stora labbetassar och inte få labbfnatt när han ska leka med lill-prinsen och... Det kommer nog att gå bra, Melvin är ju en kille med ett hjärta av guld. De kommer att få kul ihop, de där två.
Jag önskar Majken och hennes nya matte lycka till, hoppas att de får många roliga år tillsammans. Det ska bli roligt att få följa upp de här små, det blir något helt annat än vad jag är van vid. Mini-kullen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0