Händelserika dagar

Det händer mycket här nu! I veckan kom mina nya glasögon som jag köpte på rea via nätet. Lite mer markerade än mina vanliga om vi säger så. Jag gillar dem jättemycket. Passade på att klippa håret och färga slingor också, för att bli mer blond och mindre silvrig. Det blev jag också himla nöjd med. Kan varmt rekommendera salong Toppen i Avan, jätteduktig tjej. Nu är morsan uppgraderad och känner sig redo för sommaren! ;)

Uppgraderat är däremot inte datoreländet som behagade kapsejsa delvis igår. :( Tydligen tyckte Windows att jag behövde en ny version av XP så den ordnade det alldeles på egen hand och plockade elegant bort alla mina personliga inställningar. Där rök mail, inloggning till olika program jag använder i jobbet mm mm. Hur kul som helst... not. Maken lär ha helgen räddad för att försöka få till något. Tur jag har sakkunskap i huset, även om jag lär få lyssna på lite klagomål över att jag säkerhetskopierar för sällan. Men det kan jag leva med! ;)

Igår kläcktes det nya kycklingar, fem isbar och tre islänningar. Helt bedårande är de förstås också. Jag ska försöka spara alla åtta så länge det går, för att vara säker på att det blir någon höna. Nu j-ar ska det lyckas!


Tack och lov så hann hedemorakycklingarna flytta ut några dagar innan de nya kom. Det satt hårt inne, de var gärna ute på dagarna men på kvällen ville de in till tvättstugan och inte till hönshuset. Ruskigt sociala små saker! Nedan syns en bild på den ene, fast de är lite större nu. Fotografen är Stina.



Till sist en bild på tuppen Bengan, dvärgkochinblandning. Han behöver få flytta till lite fler damer än vad vi kan erbjuda, så om ni eller någon ni känner behöver en tupp - hör av er! Bengan är snäll och rar och ca fem månader gammal.



I helgen händer det grejer! Viltspårprov i Piteå i morgon, som jag har förstått det så är två Huset Elliotar anmälda. Dem måste vi ju hålla tummarna för! Och på söndag ska Stina och jag på lydnadsprov. Melvin har fortfarande inte koll på rutan så den räknar jag bort, men kan gå riktigt bra på övriga moment. Jag skriver kan, för ibland blir han lite överladdad och då händer lite mindre logiska saker. Han är en helt underbar hund att träna med, han är så otroligt positiv och "på". Inga halvdana insatser utan det är verkligen all in på varenda träning. Han har en underbart positiv inställning till livet, den killen! Maysan ska börja löpa när som helst och är lite lätt förvirrad så där kan också vad som helst hända. Ställande under gång verkar vara det som spökar nu. Hoppas, hoppas att de får till en 1:a, det är ju ett LP som hägrar där.

I onsdags var vi på musikal i Kulturens Hus. Stina har ingått i en musikalgrupp på sin skola och de hade premiär på onsdagskvällen. Otroligt roligt att få se henne och hennes kompisar på scenen, de var fantastiskt duktiga! Igår var det dags för ny underhållning, när lillebrors fotbollslag mötte Bodens BK på hemmaplan. Det är underbart med barn, man bjuds på den mest varierade underhållning. Världens bästa ungar har jag fått dessutom!

Den här veckan har varit lite lugnare ur arbetssynpunkt så jag har ägnat en del tid åt att spana efter hanar till Visa. Än är inget klart men jag börjar ringa in några alternativ så smått. Just nu skannar jag av Finland, Visa är ju rabiesvaccinerad så jag måste inte nödvändigtvis hålla mig inom landets gränser. Vi får se var vi landar, mer information kommer när allt är klart. Det är mycket som ska stämma - stamtavla, friskhet, mentalitet och sundhet inte minst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0