Bassängträning

Så har den lille fläckige killen varit i bassängen för första gången. Det gick över förväntan. Han är ju en smart kille så han var snabbt med på noterna - bandet rör sig så man måste gå för att inte åka bakåt. Lite Frolic-bitar framför näsan hjälpte honom på traven. ; ) Det blev ett kort pass så här första gången, nästa gång blir det längre. Läkningen ser fin ut och han belastar bra och sätter ner hela tassen. De tror att han kommer att bli helt återställd, bara vi låter rehaben ta tid. Vi ska få lite övningar också framöver som bl.a. inkluderar övningar på balansplatta. Intressant...

Hade ju hoppats att lille killen skulle vara helt utslagen av strapatserna i badet men icke. Han verkar vara sitt vanliga speedade jag, lite irriterad kanske över att inte kunna torka öronen på känt cavaliervis. Jag tror inte att just det är en övning som kan klassas som rehabiliterande, så jag satte på honom tratten när vi kom hem. Inte så uppskattat. :(

Igår tränade jag lydnad med Melvin, måste ta tag i det projektet igen nu. Körde rutan med föremål, det gick galant. Vill bygga upp en förväntan hos honom på att det finns något roligt i rutan och så här långt verkar det fungera. Så inkallning med ställande... Först hade jag ju problem med farten, han ville sacka och stanna. Nu har jag problem med farten, han är liksom All in och har inte tid att stanna. Och när han stannar, LÄGGER han sig!?!?!? Ibland undrar man hur det rör sig där uppe i hjärnkontoret. Så igår backade vi och körde ställande under gång och ställande i lite alla möjliga lägen. Måste tydligen friska upp det kommandot lite. Körde fjärr också, gjorde några kalasskiften och något med rumpan framåt. Som vi har tränat på förflyttningen i vinter, det känns som om det är det enda vi har gjort! Det fungerar bra om jag står nära men när jag hamnar lite längre bak, då flyttar han fram rumpan. Suck. Nåväl, vi får traggla vidare inför högre klasser också, det är inte så mycket att vi nollar momentet men lite för mycket för att jag ska vara böjd (och gudarna ska veta att jag inte är någon petimeter!).

Mulet väder idag med. Jag vill ha sol igen, det var så härligt. Och så behöver jag det för att kunna sätta ut hedemorakycklingarna till hönsen, det börjar vara dags för dem att kampera tillsammans nu. Den ena kycklingen är otroligt social och trevlig, den sitter på min arm, i mitt knä eller på buren medan jag grejar därinne. De andra två är lite mer försiktiga men den gula är otroligt social. Hoppas det fortsätter så och att den inte blir en elak tupp, då har den goda odds att få vara kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0