Mycket på gång

Det är mycket nu, som han sa Stefan Sauk. Nyss hemkommen efter en knapp vecka på resande fot. Tog ju nattåget ner till föräldrarna i helgen tillsammans med Ludde och Stina. Resan började chockartat - tåget var i tid! Det händer sannerligen inte ofta! Skönt i alla fall att vara nere några dagar och pyssla om föräldrarna lite. Hann också med en avstickare till Lotta Johansson-Fröjd utanför Tidaholm som jag inte sett på 10-talet år, inte sedan vår tid tillsammans i LRK:s huvudstyrelse. Så kul det var att ses och surra hund en stund!

Hann också med ett besök på Osterian i Falköping innan hemresan som skedde med tåg och flyg. Redan på tågresan kände jag att något luktade skumt - min ena ost! Trots att den var inknuten i en plastpåse så kändes lukten. Väl framme på centralen grävde jag fram en rosa bajspåse ur jackfickan och knöt in osten ett varv till. Nu då!? Men nej, lukten kändes än. Slängde desperat ner osteländet i väskan medan jag tog snabbtåget till Arlanda. Men tänk om den mosades på flyget och fick alla mina kläder att stinka ost!? Raskt inhandlades en macka och juice till lunch på 7Eleven på Arlanda. Den lilla påsen som jag fick varorna i fick bli ostpåse och ostarna återförenades med de andra i plastkassen. Nu skulle det väl ändå gå? Frågade vid incheckningen om mina ostar fick åka som handbagage och jodå, nemas problemas. Om det inte vore för lukten... Efter säkerhetskontrollen tyckte jag mig känna den igen. Handlade en present till hemmavarande sonen, påsen som medföljde fick bli ostpåse. Nu var ostarna inknutna i fyra påsar och ingen lukt kändes! Yes! Hur det luktar i mitt kylskåp tänker jag däremot inte skriva om här... ;o)

Idag har Visa och jag gjort en turné till Skellefteå djurklinik för att ta progesteronprov. Jag ville kolla om det var idé att åka till Piki i helgen för en dejt. Det var det inte... Till mitten av veckan trodde de, så vi hoppas kunna prova på onsdag. Går det inte då så får jag flörta vilt med maken för på torsdag åker Stina och jag på Crufts. Så håll tummarna hårt för oss nu! Piki ögonlystes i alla fall i måndags och var utan anmärkning, det känns jättebra.

Första hunden i alfabetskullen är nu röntgad, Tassa (Tau) röntgades i onsdags och nu är vi spända på beskedet. Sådana studsbollar som de har blivit så har jag svårt att tro att det skulle vara några stora fel på dem. Nu kommer jag att öka besöksstatistiken på SKK:s hunddata i min iver att få veta resultatet.

Tråkiga nyheter har jag också. Hundhimlen har blivit en stjärna rikare, Stella (H. E PimPim) har lämnat jordelivet. Våra tankar går till hennes familj, det är alltid tungt när de fyrbenta vännerna lämnar oss. Stella var en älskad familjemedlem och en helt fantastisk spårhund och jaktkamrat under höstjakterna så hon lämnar ett stort tomrum efter sig på många sätt.

Såg herrarnas stafett idag och retade upp mig på Northugs beteende. Men så mindes jag Alf Henrikssons ord. "Retar du upp dig på ting som är små, då är du väl inte större än så". I mina ögon kan Northug aldrig bli en riktigt stor idrottsman så som han beter sig. Tycker faktiskt lite synd om honom, han skulle kunna bli ihågkommen som en fantastisk idrottsman men nu kommer vi bara att minnas hans tramsiga utspel. Han är ju en fantastisk skidåkare och borde kunna visa sig större än så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0