Morgonstund har...

...guld i mun, heter det ju men jag har aldrig riktigt förstått mig på det. Nåväl, i morse var jag i alla fall ute med hundarna hyfsat tidigt för att vara jag och helg. Anledningen var att jag samlat mig för att ta en joggingtur och då vill man inte möta någon i skogen! Så strax efter nio gav jag mig ut. Snacka om förvånade hundar när matte sprang! Helt onödigt, tyckte Tutan och lufsade bakom i maklig takt. Jag är benägen att hålla med henne. Melvin tyckte förstås att det var helfestligt och Visa skuttade på, gansa förnöjd även hon. Mitt tempo passar henne gott, det går inte så snabbt. Nåväl, femton minuter varade spektaklet även om det kändes minst dubbelt så långt. Få se om vi orkar göra om det om några dagar, kondisen skulle helt klart må bra av det.

Annars jobbar jag mycket nu igen, nog så svåra och tunga översättningar som tar lite väl mycket tid. Målet är att bli klar idag så att jag kan vara helledig i morgon. Det är dags för jaktträning med uppfödingarna igen, lite grunder står på schemat och så linjetag. Ska bara komma ihåg att ta ut några kråkor idag också.

Sista skolveckan till veckan, fast ungarna verkar ha slutat redan. Det verkar inte hända just något i skolan utan mest vara en transportsträcka till själva avslutningsdagen. Nåväl, bra att de har skoj. Sedan ska store sonen sommarjobba och minstingen på fotbollsskola redan på lovets första vecka. Vecka 26 ska vi ha Avans sommarcafé, det blir Ludde och Stinas sommarjobb. Då utlovas gott fika, lunchpajer och loppis med bland annat böcker, välkomna dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0