Ny dammsugare

Husets gamla trotjänare lade av i förra veckan. Den har vant (skrämt?) många valpar under sin livstid men i förra veckan fick den nog och drog sin sista suck. Panik utbröt, utan dammsugare klarar man sig inte länge med fem hundar och en katt i huset!

En ny, röd och bullig maskin av märket Electrolux gjorde sin entré. Ultra silent påstår den sig vara, men det vet jag inte riktigt om jag håller med om. Vad nu ultra kan betyda i sammanhanget... Särdeles tyst är den i alla fall inte, men inte heller onormalt bullrig. Men något är det med den, den väcker känslor i hundflocken som tidigare aldrig har brytt sig om dammsugaren. Det började med att Maya gav den en utskällning. Nåväl, hon löper och är lite fjollig just nu så jag brydde mig inte nämnvärt. Men på morgonen kunde jag konstatera att Melvin var mig i hasorna hela tiden, nyfiket snosande på den skinande röda tingesten. Medan han var som ett häftplåster, gjorde Tutan istället vad hon kunde för att hålla sig borta från otyget. Läskig sak, det där, sade hon med hela sitt kroppspråk.

Visa tar hela uppståndelsen med stoiskt lugn. Hon bara låg i den gamla biabädden och tittade lite nedlåtande på sina flockkamrater. "Som om det där är något att bry sig om", såg hon ut att tänka. Mammas pärla är en klok hund! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0