Hjärtintyg och hundmat

I fredags styrde jag till Skellefteå för att bland annat kolla Mayas hjärta. Inte för att jag egentligen var särdeles orolig, men det är ändå lite extra spännande när det vankas 4-årsintyg. Men den lilla skruttan hade förstås inte minsta tendens till blåsljud. Måste lovorda Skellefteås djurklinik - fantastisk service och fantastiskt prisvärda! Funderar allvarligt på att stoppa in ett helt gäng svansar och åka ner dit när det ska kollas hjärtan och ögon, jag tror att bensinpengarna skulle tjänas in med råge!

Maya är anmäld till agilitytävlingar nästa helg men där får vi stryka henne, hon löper ju. Det blir inte så mycket tävlat i år, vi får kolla på filmer från fjolåret och leva på minnen istället under det här året. Som det här: http://www.youtube.com/watch?v=ojUzgv_VHZE&feature=related

Vi har fortsatt varmt här. Killarna var ganska så i gasen i fredags men idag orkar de inte bry sig så särdeles om att Maysan höglöper. Bara när hon ska ut och måste passera förbi dem, då suktar de lite. De är fantastiska båda två, inga oljud inne, inget problem med matlusten. Riktiga drömprinsar!

I fredags kom också en hel pall av det nya hundfodret så nu ska jag testa att vara återförsäljare för Tasty hundfoder. Ett svensktillverkat foder, fritt från konserveringsmedel, färgämnen och smaktillsatser. Jag har inte hunnit testa på de egna hundarna än eftersom jag har kvar av det gamla, ska börja fasa över dem till veckan. Men det är riktigt prisvärt, just nu tar jag 220 kr för en säck Standard och 325 kr för Premium, båda är på 15 kg. Hör av er om ni är intresserade! Mer info om fodret hittar ni på deras hemsida: www.tasty.nu


Kommentarer
Postat av: Frida

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-13 @ 03:08:45
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0