Slut på lovet

I morgon börjar skolan igen. Det ska nästan bli skönt att få in alla i sina vanliga vanor. Veckan som gått har jag och Pigge jobbat medan barnen varit lediga. Det har blivit sena kvällar (nätter) och välan sena morgnar också, inte helt bra. Men nu ska det bli ordning igen!

I torsdags var jag och Ragnhild med Tassa ute på en tvåtimmarspromenad på isen med labbarna. Så kul att få se Tassa igen, det var ett litet tag sedan nu. Hon är otroligt välutvecklad för sin ålder, mycket mer bröstkorg än mamma. Jättefin kontakt med sin matte också, just den där tillbakarapporteringen under promenaden som jag önskar att Melvin också kunde få in i sin ärthjärna... ;o) Visa tyckte att det var skoj att dotera kom och lekte och for runt under hela rundan, hon mer. Tutan tyckte nog att vi gick för långt egentligen, hon ser inget större syfte med promenader annat än att uträtta behov och kanske kolla in "tidningen" lite. Lill-gumman, hon är nog helt blind på vänsterögat nu. Häromkvällen missade hon ena trappsteget på bron helt och for omkull. Annars tycker jag att hon klarar sig bra för det mesta men ibland märks det att hon inte vill busa med Melvin. Han å andra sidan visar ingen pardon utan gör sina vanliga attacker, ömsom på morsan och ömsom på Tutan. Å, om de kunde fräsa till åt honom!

Lille sonen har varit lycklig, hans islandshöna har lagt sina första ägg. Stor dag! Själv funderade jag ett tag på hur man märker om en tupp är könsmogen. Jag inser att det var helt onödigt. Himmel, har han inget annat i huvudet!?

Nu väntar ett par tunga veckor, mycket jobb framöver. Äntligen ska också dottern få göra sina undersökningar, röntgen av både mage och knä är på gång inom den närmaste veckan. Kanske inte helt mysiga undersökningar men de måste göras och ska förhoppningsvis ge någon form av besked. Märkligt med magnetröntgen av knäet för övrigt. Vi fick beskedet att det skulle ta minst 8 månader, men efter halva tiden sa läkaren åt oss att ringa röntgen och försöka få en tidigare tid. Det gjorde vi och vips "försvann" 3 månader av kön! Inte helt bussigt mot de andra som väntar, men skönt att äntligen få det avklarat.

Snöat har det gjort de sista dagarna. Jag säger som Danne - tur att i alla fall hundarna tycker att det är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0