Helgen är över

Så var det måndag igen. Det går trögt så här i början på veckan, jag är inte riktigt varm i kläderna än. Kommer hela tiden på en massa annat att göra. Som att blogga t.ex. Nåväl, snart klar med dagens lilla leverans i alla fall, även om den inte var direkt jättestor. Ska försöka klämma morgondagens också så känns det lite bättre sedan. I eftermiddag ska minstingen på basketträning och innan dess ska storasyskonen hämtas. Äldsten ska övningsköra med mig medan basketträningen pågår. Undrans om jag ska ta på mig skyddshjälm..?

Tutan är bättre och hänger med på promenaderna igen. Cortison gör underverk! Biverkningarna blundar vi för, är man fyllda nio år så handlar det om att få livskvalitet i första hand. Jag borde bada henne mer men det är tidsödande och besvärligt att bada en stor labrador. Vill helst göra det på kvällen också, så att hon hinner torka under natten. Själv vill hon helst inte bada alls.

Har gått på isen med alla fem hundarna på förmiddagen. Det hade inte många gjort före mig. Jag skickade hundarna före så att de kunde pulsa upp en stig åt mig och det gjorde de så gärna, alla fem. Dock blir det knappast rakaste vägen när man tar sig fram i deras fotspår. En timme tog rundan, nytt långsamhetsrekord tror jag. Eller så var det den krokiga stigen som tog lite extra tid.

Vigdis var på utställning i Norge i helgen med alla tre hundarna. Premiär för de nya utställningsreglerna, det kommer antagligen ta tid för både funktionärer och oss utställade att vänja oss. Sudden fick Very Good, han hade för smala lår enligt domaren. Det skrattar vi bara åt, Vigdis och jag. Om några hundar har musklade bakställ så är det Vigdis! Lilla Vimsa-dottern Agnes fick också Very Good medan mamma Vimsa fick Excellent. Det fick också sonen Arnold, en otroligt snygg och trevlig gosse som återfinns på kennel Cha's i Norge. Friröntgad är han också, liksom resterande syskon som hunnit röntgas hittills. En riktigt trevlig kull!

Stina och Maya var på agilityträning igår. Det tyckte både lurvtussan och hennes matte var skoj! Lite hästbajs hann slinka ner men annars jobbade hon på bra, lill-fisen. Nu hinner de inte träna mer innan tävlingarna eftersom Stina är på konfaläger till helgen. Vi får hoppas att de har vilat sig i form.

Idefix ska ha dambesök ikväll igen. Damen ifråga lät sig inte charmas av gossens krumbuktande i lördags så vi gör ett nytt försök idag. Killen själv har ett mycket gott ego och lät sig inte stukas nämnvärt av sin bristande framgång. Han är övertygad om att han är en riktig Don Juan! Att det ryms så mycket energi i den lilla kroppen förvånar mig ständigt. Han härjar efter labbarna på isen och kan glatt vara först i ledet när det gäller att pulsa upp nya stigar. Lilla Maya är smartare och håller sig i bakvattnet så att labbarna får göra jobbet men Idefix, han spränger gärna fram i täten. Med tanke på att han ändå passerat sex år så är jag imponerad av hans framfart. Där vilar sannerligen inga ledsamheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0