Valpar väntas!

Nu törs jag säkert säga att det blir labradorvalpar i Bälinge om ungefär tre veckor! Visas mage sväller och tuttarna likaså. Spännande tider väntar! Hyfsat lång väntelista på hanvalp men sämre bevänt på tiksidan så där finns det bättre chans fortfarande. Och så då detta med hel- eller halvfodervärd... Lite lustigt, oftast brukar det vara lång lista på tikvalp men denna gång är det alltså tvärtom. Tyder på kloka valpköpare, vill man kunna jaga eller tävla med hunden är man mer "säker" med en hane. Tikarnas löp kan ställa till det. Hur som helst, mer info om det väntade kullen hittar ni under rubriken "valpar" på hemsidan.

Hosteländet går vidare. Igår kväll fick jag ont i örat så idag var jag till vårdcentralen igen men nej, det var inget. De kollade febern och jo, jag hade lite feber. Nytt mycoplasmaprov tog de också. Så säger tjejen på labbet att mycoplasmaproverna inte visar något förrän tidigast efter två veckor. Hallå, varför lämnar jag då mitt andra prov nu, när det är två veckor på fredag??? Hon tyckte att jag borde behandlas för mycoplasma eftersom vi haft det i huset och eftersom mycket pekar på att jag har det. Men nej, inte det. Hostmedicin för 700 spänn har jag hämtat ut nu, bland annat då cortisonsprej eftersom mina luftrör är rätt irriterade. Konstigt... Jag är rätt irriterad själv också, man blir det av att inte få sova. Nu ger jag snart blanka f-n i alltihop och ger mig ut i skogen med hundarna. Har tagit det lugnt i snart två veckor men inte blir jag bättre av det. Less är ordet, sa Bull.

Kisse har försetts med tratt för att inte komma åt sina bitsår. Han var ju i slagsmål i förrgår, ute på tomten för att uträtta morgonbehoven blev han påhoppad av elak svartlurvig kattracka. Nu kom nog Pysen undan med blotta förskräckelsen, en reva på nosen, en reva på ena trampdynan och ett pyttelitet bitsår på den andra framtassen är allt vi har hittat. Värsta fienden är troligtvis den egna saliven så Pysen har tratt. Först var han SUR men nu bryr han sig inte. I natt skulle vi umgås, buffas, mysa och ligga nära. Det innebar att matte vaknade av att en tratt trycktes rakt in i ansiktet. Mitt bekymmer, inte Pysens. Han blev så glad när matte vaknade! Och matte tyckte ju synd om kisse så vi myste en stund. Man måste ta hand om sjuklingarna!

Har varit i kontakt med blogg.se också för att försöka utreda detta med den uteblivna styckeindelningen. Det beror på min webbläsare, svarade de och rekommenderade Firefox. Men nu har jag precis vant mig vid Chrome och tycker att den fungerar bra, inte ids jag byta igen. Hellre byter jag bloggtjänst. Nu testar jag att skriva i html-läge och stoppa in taggar för radbrytning så får vi se hur det fungerar. Lite klumpigt känns det i längden, men det är i alla fall värt att pröva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0