Dyngförkyld :(

Just nu är livet inte särdeles roligt. Jag har lyckats bli dyngförkyld. Det vällde över mig i fredags kväll men då tryckte Pigge i mig en vitlöksmacka (vidrigt stark!) och lite whisky så på lördagen kände jag mig kurerad och gick på julkonsert tillsammans med Pigge (en julklapp från mina föräldrar). Storband och manskör, kan inte bli mycket bättre. Förutom då att jag blev sämre igen. :( Nu börjar paniken komma krypande, julafton på lördag och lillejul med familjen och sonens flickvän med familj på torsdag. Får inte, får inte vara sjuk! Nåväl, det blir en jul ändå, det är bara att inse, även om Marie inte hinner baka och städa som hon brukar. Köttbullar, prinskorv och rödkål ligger i frysen tillsammans med lite limpor och saffransbröd, Pigge gravade lax igår och jag har hemma både sill och ansjovis, så nog ska vi klara oss. Det kunde vara värre. Men det kunde absolut vara bättre också...
Inte har vi det så julpyntat än heller, jag vill helst storstäda innan pyntet kommer upp. Men mina stickade julkulor i fönstret ovanför ytterdörren är jag faktiskt riktigt nöjd med:
Lille Morris har allvarliga planer på att bli heminredare när han blir stor, alternativt så ogillar han vår kökssoffa. Nu måste den kläs om, den saken är klar. Det går inte att lämna den lille illbattingen obevakad i köket, då är han där och "slipar" på skumplasten som nu sticker fram. Men han är duktig också, lill-killen! Mattes idoga belönande av behov som uträttas utomhus börjar ge frukt, idag krafsade han på grinden och pep när han ville ut. Gull-gosse! Inte så illa av en 3 1/2-månadersvalp. Förväntar mig inte att det ska hända varje gång men vi är i alla fall på g. Nu jobbar vi också på att sitta fint vid sidan när matte öser upp hundmat ur fodertunnorna, istället för att hysteriskt försöka hoppa ner i dem. Det går väl så där men övning ger färdighet, trägen vinner och allt vad det nu heter. Gossen är ganska alert så matten jobbar en hel del med det motsatta, att vänta och ta det lugnt. Jag ser det som ett långsiktigt projekt...
Till sist kommer här en julhälsning, från oss alla till er alla:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0