Misslyckad uppdatering

Har tillbringat kvällen med att uppdatera hemsidan och vad händer? Jag kommer inte ihåg koden för att kunna lägga ut den! Hittade min lilla fusklapp men där verkar tecknen ha kommit i fel ordning för den fungerar inte. Suck... Jag har en förmåga att låsa fast mig också, kör samma kombination om och om igen fast jag vet att det inte hjälper. Jag vet att jag är oteknisk, men ibland tycker jag att tekniken är väldigt fientligt inställd mot mig också. Varför måste allt vara så förb... krångligt???

Den svarte prinsen har stått på full dos Metacam i tre dagar nu och mår som en prins. Inte ett spår syns av hältan. Vi tar korta koppelpromenader, något han är synnerligen missnöjd med. Tur att jag har lite motvikt när han vill lägga iväg! Nu ska jag börja trappa ner dosen och så hoppas jag att han fortsätter vara besvärsfri så att vi kan andas ut för den här gången. I så fall måste jag kolla upp karenstiden för medicinen också innan jag börjar fundera på tävling. Det är mycket som ska kommas ihåg.

Det har mest varit motgångar denna sommar - Idefix knäskada, Luddes magproblem, Tutans sjukdom och död, Luddes förkylningsastma och så nu Melvins frambenshälta. Jag känner att jag tappar sugen litegrann men det är bara att ta nya tag. Det blir kanske inte året då jag tränade eller tävlade en massa, men istället har vi eventuellt något annat skoj på gång. Jag säger inte mer än så än, mer info kommer när jag har någon.

Det var länge sedan jag skrev om hönsen. De är nu nio stycken, dvs fler än vad som var tänkt. Av isbarkycklingarna verkar det vara två tuppar och en höna, om jag inte har fel igen (det har ju hänt förr...). De är nu 10 veckor gamla och de små tupparna måste så småningom hitta nya hem. Om någon är sugen på en isbartupp så hör av er, Igor eller Ivan väntar på er för en rimlig summa. Det roliga med isbarerna är att de lägger grönblå ägg, så hönskycklingar efter en isbartupp blir även de grönvärpande.


Igor spanar på något intressant på marken.

Hedemoratuppen Beppe har nu blivit tupp på riktigt, dvs han har övergått till att kurtisera damerna lite mer. Och OK då, han gör mer än bara flörtar med dem... Jag har någonstans läst att en parning räcker för att befrukta ägg i två veckor framöver. Uppenbarligen har inte Beppe läst samma text... Men han är en snäll tupp med vackra ögon och en underbart bullig form så han är förlåten. Hoppas nu att han fortsätter vara snäll så att han kan stanna. Jag gillar mina hedemoror, de har en sådan underbart bullig form. Som sin matte, fast där kan man kanske inte kalla det för underbart. ; )

Beppe i all sin glans.

Till helgen är det Paltprov i Piteå, på lördag ska jag ev åka och titta på en valpköpare som ska tävla. Tror kanske att Visa ska få följa med, det var ett tag sedan vi var på något, bara hon och jag. Min lilla gumma! Fortfarande ganska ful i pälsen, hon har verkligen satt i system att ha sämst päls när det är flest utställningar. Men vad gör det, hon vet kanske att matte ändå inte är särdeles road. Jag vet ju att hon är bäst i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0