Riktiga A-barn!

Knappt hann jag upp i morse förrän det plingade till i mobilen. Det var Katarina, Jotas matte, som meddelade att även Jota är A på höfterna och ua på armbågarna. Härligt! Grattis till Katarina och Jota!

Nu är fyra av fem röntgade, alla med samma fina resultat. Lilla Ny har börjat löpa så hennes röntgen blir uppskjuten. Så är det med brudar, löpen kan ställa till det.

För valpköparna är det förstås skönt att veta att hunden är OK på lederna, i synnerhet som alla i den här kullen har tänkt att jobba med sina hundar. För mig som uppfödare är det också skönt, inte minst eftersom jag har gjort om kombinationen och hoppas att det ligger små frön och jäser i Visas mage. Nu känns det faktiskt lite extra bra.

Härligt väder har vi haft idag men jag har inte fått mycket gjort. Jag känner mig trött och har lite ont i huvudet. Tror kanske att den senaste veckans sömnbrist tar ut sitt. Ska försöka köra ett lydnadspass med gossen ikväll också, vi måste ju tugga på.

Har lämnat iväg ena tuppkycklingen idag till en jättetrevlig kvinna inne i sta'n vars tupp hade dött. Jag försöker ju hitta någon som vill köpa min islandstupp, jag kan inte fylla hönshuset med bara tuppar. Men han var för stor för hennes höns så istället tog hon min ena kyckling. De är så vansinnigt tama och trevliga så jag blev jätteglad över att han ska få egna små hönor att basa över. Fantastiskt bra får han det också, kan inte bli bättre. Lite kul också att hitta någon som är lika tokig som jag och har en massa djur fast de bor i villa. ;o) Om nu någon vill köpa min islandstupp också så skulle jag bli jätteglad. Han är världens snällaste, månar om sina damer och pysslar på.



Idefix har ju haft dambesök men det har inte blivit något och jag började så smått fundera på gossens förmåga. Idag ringde tikägaren, ett veterinärbesök visade att löpet i själva verket var ett förlöp! Så nu får vi fortsätta att vänta på att det riktiga löpet infaller. Det här med hunduppfödning är inte lätt om någon nu trodde det. Själv går jag och sneglar på Visas mage, den är rundare men är det valpar eller är hon tjock..?

Lite kul är att jag tog in en massa mattor i köket för att ge fäste under tassarna till Idefix och fjällan. Ena mattan var en gammal ryamatta som verkligen inte är vacker. Men tydligen var den helt i labbarnas smak, Melvin och Visa har turats om att ligga där och ibland har de legat där båda två. Mjukt och mysigt, tyckte de.

Hedemorakycklingarna är också mysiga men väldigt ljudliga. Otroligt att så små djur kan få fram så mycket ljud! Just nu är det något som är fel, eller så vill de ha något gott. Det hörs ända upp...


Kommentarer
Postat av: Vigdis

Jättegrattis till fin-fina röntgenresultat!

2011-04-14 @ 20:57:42
URL: http://www.vimsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0