Mest bara bekymmer och elände

Ingen rolig dag alls idag. Eller, egentligen började det i tisdags när den lille fläckige killen gjorde illa ett bakben utan att vi riktigt vet hur (men vi misstänker en taskig landning från ett av hans många skutt från den förbjudna kökssoffan...). Jag satte in metacam direkt och har sedan försökt få tag på någon bekant veterinär utan framgång. Idag fick det bli jouren. Och jodå, knäet är skadat och jodå, det blir operation. Så i morgon bitti kl 8 ska vi vara på plats för inskrivning. Inte alls kul men samtidigt skönt att det blir åtgärdat relativt fort.

Nästa smäll är att jag inte kan känna några valpar i Visas mage. Däremot känner jag en knöl som absolut inte ska vara där, stor som en pingpongboll ungefär. Hon fick en liten knöl efter snittet vid senaste kullen och veterinären menade att det var ärrvävnad. Men så här stor var den inte och nu anar jag förstås oråd. Jag hoppas att jag har fel och att det finns någon valp därinne som jag inte har känt och jag hoppas att knölen är ofarlig. Men helt kul är det inte. Tid för undersökning är bokad men jag fick ingen tid förrän onsdag eftermiddag. Bara att härda ut. Hon är i alla fall pigg och glad och tämligen övertygad om att hon är dräktig. Alla tecken har också stämt på det så blir det inget, misstänker jag att hon har varit dräktig och resorberat. Suck. Håll tummarna HÅRT för att jag har fel!

Det blir med andra ord ett par dyra veckor framöver. Men, jag vann minsann på Lotto i lördags på min och pappas stående Lotto. Hela 23 kr inbringade min lilla rad. Funderar på om man kan muta Svenska Spel så att de lägger på några nollor där bakom. Det skulle liksom inte sitta fel just nu.

Islandsäggen i kläckaren börjar spricka upp nu, så till helgen kommer det nya kycklingar. De ska alla flytta till Jokkmokk till sina äldre syskon som redan är kläckta. Nästa vecka startar jag årets sista kläckning, då blir det Isbar och så några islänningar till mig själv. Sedan lägger vi ner den aktiviteten för i år.

Har varit ute och räfsat idag och haft hönsen lösa. Det är otroligt msyigt att se dem knalla omkring i trädgården. Mina lövhögar utgör väldiga lockelser, lämnar jag en hög för att hämta en säck så hinner jag inte ta många steg förrän någon fjäderklädd vän står i högen och sprätter. Vips, så är allt utspritt igen! När man ser hur roligt de har det inser man att så här borde alla höns ha det och inte stå i burar och klämma ur sig ägg. Höns är nyfikna och sociala varelser!

Dagen idag har annars varit tämligen hektisk. Först en massa tid i telefonkö till olika veterinärkliniker. Sedan iväg med Idefix och en massa väntan innan det blev vår tur. Hem med honom och landa med en kopp te när telefonen ringde - dottern mådde dåligt och behövde hämtas hem. Iväg igen. När klockan var runt två landade jag i kökssoffan med min efterlängtade tekopp och lite lunch. Hann räfsa ett par timmar innan minstingen skulle på fotbollsträning. Melvin fick följa med, han tycker att det är superskoj med fotbollsträning och alla människor som är där. Det skulle möjligtvis vara ännu roligare om han fick vara med. Men han fick nöja sig med lite promenad och lydnadsträning. Inkallningar stod på programmet, vi körde dem på mjukt underlag och vilken fart killen hade. Härligt! Fjärr körde vi också, lite väl mycket studs där för att matte ska vara riktigt nöjd. Så apportering och plötsligt har han bestämt sig för att gå in vid sidan i alla fall, just som jag tänkt resignera och låta honom lämna av framför. Vi avslutade med lite "bara vara"-träning medan killarna tränade klart och det var nog det som gick absolut sämst. Melvin har blivit väldigt mycket mer social med andra människor, mest på gott men ibland lite på ont också. Så han ägnade kvällen åt att stifta nya bekantskaper!

I helgen hoppas jag hinna spåra lite och så ska vi köra rutan. Ska anmäla mig till prov också, känner mig lite taggad. Stina och Maysan är också på g, så se upp för nu kommer vi! ;o)

Håll nu tummarna för den lille fläckige vikingen i morgon. Han är en helt ljuvlig liten varelse, den hunden, med ett enormt hjärta för sin lilla matte. Vi hoppas att de ska kunna fixa till det trasiga knäet så att han blir helt återställd.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Vilket elände ni råkat ut för! :(

Hoppas Idefix snart är på benen igen,men vilken otur gör illa sig så det måste bli operation.Tänk om de kunde hålla sig på marken, så de inte skadade sig på detta vis.

Det måste finnas små "Lakritstroll" i Visas mage,och inget annat! Håller alla tummar och tår att det snart blir smått i huset!

Kramar till dig och de dina. :)

2011-04-29 @ 19:13:22
URL: http://laipos.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0