Det närmar sig...

Tränade med Melvin igår igen. Platsliggning och fritt följ kändes riktigt bra, han är lite på i fria följet men jag köper det (läs: jag är för lat för att slipa till det). Inkallning med bra fart, inte den bästa men tillräcklig. Så rutan då... Killen var som ett enda frågetecken. Nu kommer paniken krypande i matten, på söndag är det tävling och vi är inte ens nära i det momentet! Jaja, bara att inse att något första pris blir det inte och det är inte gossens fel. Men vi ska köra dubbla pass idag, matten har en tanke och så får det bära eller brista. Sjunger som Euskefeurat: "det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall"...

Visa börjar lägga ut nu, har bestämt mig för att det är dags att ge lite kraftigare foder. Mätte magen igår, 3 cm rundare än veckan innan. Hon är otroligt nöjd med livet, hon ger ett så harmoniskt och mysigt intryck. Men hon har råkoll på allt som är ätbart och missunnar ALLA att äta. All mat borde vara hennes mat, säger hon.

Idag har jag en städdag. Vi får besök av farmor och kusin Felix ikväll, till i synnerhet Luddes stora lycka. Han pratar inte om annat än kusinens besök. Men innan de kommer tänkte jag att här skulle bli lite rent och påskpyntat.

Har haft en kelsjuk kisse sovande i armhålan större delen av natten. Det har kommit en ny katt i området, så Pysen hamnade i slagsmål igår på den egna tomten och allt. Liiite läskigt, även om han var mycket större än den nya kissen så är han ju ingen modig varelse utan tvärtom väldigt snäll. Så han är inte så pigg på att vara ute långa stunder trots finvädret, om inte vi är ute förstås. Nu ligger han i sin hängmatta och filosoferar över livet. Och matten ska lämna datorn för att ta ut hundarna och därefter ska här tvättas fönster. Den enda nackdelen med vårsolen är att den avslöjar vinterfönstren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0