Mardrömsdygn :(

Vilket dygn jag har bakom mig, är alldeles slut!

Började ju med ultraljud av Zätas mage, kände mig ändå hyfsat säker på att där var valpar men se där fick jag tji. Vi såg inte en endaste liten valp! Möjligen kan någon enstaka liten rackare gömma sig men jag tror faktiskt inte på det. Det är nog bara att inse fakta, vi parade alldeles för sent. Med facit i hand skulle jag haft ett annat upplägg men det hjälper inte att vara efterklok. Bättre att lägga det hela bakom mig.

Panik i lägret dock, har några valpköpare på väntelista som jag absolut inte vill mista. Så hastigt beslut fattas, jag gör om kombinationen med Piki om Tomi tillåter. Sms till Tomi och jodå, han är med. Hämta Visa, packa bilen, vänta in ressällskap (Danne) och iväg till Oulunsalo söder om Uleåborg, en nätt liten resa på ca 28 mil enkel väg. Mestadels dimma längs vägen så det var lite tungt att köra, men just innan Uleåborg sken solen upp och det var alldeles ljuvligt. Visa var ivrig att träffa Piki och ställde upp sig så fort hon kom innanför grinden. Ingen hängning denna gång heller men två bra parningar och vi är rätt säkra på att sakerna hamnade där de skulle. Det har jag dessutom vittne på ;). Efter det drog vi hemåt igen och jag var ganska sliten när jag landade i Bälinge vid 22-tiden.

Här hemma hade lillemans förkylning gått åt fel håll, så när jag skulle krypa ner i sängen bredvid hörde jag hur han andades kort, stötigt och konstigt. Vi försökte pallra upp sängen, vi satt upp en stund men han hade hela tiden svårt att andas, så vid midnatt ringde jag jourcentralen och de bad oss åka raka vägen till akuten. Där fick han inhalera något luftrörsvigande, man hörde misstänkt ljud från ena lungan så antibiotika sattes in och vi fick åka hem. Hann sova i 2 1/2 timme innan det var dags igen, denna gång åkte Pigge in. Ny inhalering och lungröntgen, där man konstaterade att lungorna är OK men att han har en kraftig bronkit. Nu har vi inhalator med hem och hoppas slippa åka till Sunderbyn mer.

Som om inte det vore nog så blev Bettan (vår ena höna) dålig under gårdagen och stod inte att rädda, så Pigge fick agera lieman på förmiddagen idag. Nu går Babsan och ser ensam ut så jag har stoppat dit kycklingarna i en hage och hoppas att det sällskapet ska muntra upp henne.

Det har varit händelserika 24 timmar och det känns som om jag skulle kunna sova nästa 24... Men, solen skiner, hönshuset måste bli klart och Ludde behöver sällskap. Lite dåligt med hundträning lär det kunna bli idag också men det får vi överleva.

Till sist också - tack till alla som tog sig tid att kommentera förra inlägget. Då vet jag att någon läser och med det är jag nöjd och glad! =)

Kommentarer
Postat av: Irene Sørsvann

For et døgn... jeg blir helt svett av å lese! Nå får vi krysse alt vi har og holde tummlene enda en gang ;)

2010-09-09 @ 15:12:54
URL: http://hundeliv.dinstudio.no/news_1.html
Postat av: Ragnhild

Oj. Vilken dag du haft, vilka beslut du fått ta... Tråkigt med Zäta. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är kul med en ny Visa/Piki-kull. Vi är ju några som vet att det blir bra... Hoppas sonen repar sig och att du får pusta.

Ragnhild - som ofta läser men är usel på att kommentera.

2010-09-09 @ 17:04:18
Postat av: Maria

Nejmen usch och fy vilket dygn, skönt att det är slut =)

JÄTTEKUL att bloggen är tillbaks tycker jag som är en motsträvig stenåldersmänniska och vågar vägra Facebook.



Ha det gott

2010-09-09 @ 22:23:08
URL: http://boxersasant.blogspot.com
Postat av: Katarina

Det kommer att bli så bra med små kopior på 7-månadersbrudarna! Grattis till de blivande valpköparna! Här är en som inte kan bli nöjdare - Jota är bara bäst! : )

2010-09-10 @ 11:05:01
Postat av: Carina

Hejsan!

Hoppas sonen mår bättre!!!!!!

För vår del blir det ytterligare några veckors spännd förväntan. Vi hörs.

2010-09-11 @ 22:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0