I morgon vet jag

I morgon vid lunchtid gör jag ultraljud på Zäta, så sedan vet jag säkert om det är några valpar i magen. Jag vill ju tro att det är det, men just nu är jag i behov av ett säkert besked så nu får det bli ultraljud.

Just som jag skrivit hanhundens lovsång igår, ringde det en intresserad valpspekulant som ville ha en labbekille som jaktkompis. Jag blev så glad, både över att inte "alla" vill ha tik och över att någon också söker en vanlig labbe till jaktkamrat. Blir det valpar nu, kommer de att bli aktiverade inom de mest skiftande slag och det känns fantastiskt roligt. Jag är barnsligt glad över mina valpköpare, både nuvarande och kommande. Huset Elliot-familjen växer... :)

Lille sonen är en filosof. Igår studerade han bekymrat hönornas jordbad i ena ändan av trädgården och konstaterade att "de kommer att göra jorden flintskallig". Sagolik kommentar! Nu är det bara ett hörn så jag är inte bekymrad. De är fantastiska mossrivare, Bettan och Babsan!

Fantastiskt väder har vi också i Norrbotten. Ska strax ut på en långpromenad i strålande solsken med alla fem hundarna. Kvällspromenaden igår avnjöts utan jacka och barfota i skorna. Det är varmare nu än i augusti, är det inte galet? Nåväl, det är bara att njuta av solen och värmen, vi går mot mörkare och kallare tider.

På allmän begäran, eller i alla fall efter önskemål från några stycken, blir det en viltspårträff för cavalierer på söndag kl 13 här i Bälinge. Är du cavalierägare och vill prova på viltspår så hör av dig snarast, antalet platser blir begränsat.

Det är färre kommentarer till denna blogg än till min första, kanske är det färre som läser denna. Kanske har bloggen rent utav spelat ut sin roll, nu när Facebook finns. Med detta vill jag säga att ni gärna får lämna kommentarer om ni har några, då vet jag att någon läser... ;)

Avslutar med ett par alldeles nytagna bilder av Huset Elliots Zäta, förhoppningsvis blivande mamma till nästa valpkull i kenneln. Visst är hon söt?




Kommentarer
Postat av: pernilla

Hon är en riktig "goding" lilla Zäta

Vi håller tummarna för morgondagen.

Det är härligt med barns tankar & kommentarer



Kram till er alla

Pernilla

2010-09-07 @ 21:23:09
URL: http://www.kullapresenten.se
Postat av: Katarina

Jag läser! Glömmer av att kommentera bara...

Ludde är en störtskön kille! Hälsa honom från Jota!

Zäta är himla fin, jag håller oxå tummarna!

Kram!

2010-09-07 @ 21:27:43
Postat av: Carina Lindquist

Hejsan!

Visst läser vi din blogg, varje dag.

Spännande i morron - längtar.

Kramen

2010-09-07 @ 22:22:26
Postat av: Anonym

"Helvete" Kennelmamma, första gången jag är inne i din blogg. Men min Solis påminde mig så klart. Ska givetvis läsa o kommentera åftare seru.

2010-09-07 @ 23:33:09
URL: http://www.dannelindquist.se
Postat av: Vigdis

Lägg inte ned bloggen - jag läser den också varje dag! Men är inte så duktig på att kommentera - skall skärpa mig!!

Håller tummar för Zäta och blivande valpköpare i morgon :-))

2010-09-08 @ 02:43:55
URL: http://www.vimsan.com
Postat av: Danne Lindquist

Inte lägger hon ned bloggen. Vigdis, du o jag är dåliga att komt. helt klart. Vi lovar bättring Marie. Nu kan jag tänka att Marie sitter i Djursjukhuset innre och är ganska nervös. En annan sitter o väntar att Marie ska slå en pling o berätta att Zäta har puppisar i magen. Längtar, längtar.

2010-09-08 @ 09:00:20
URL: http://www.dannelindquist.se
Postat av: Linnea

Jag är också en trogen läsare ! :)

2010-09-08 @ 09:30:43
URL: http://lainnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0