Efter helgen

Tja, så var helgen över. Somnade i TV-soffan framför valvakan igår, tur att Pigge upptäckte att jag saknades vid 1-tiden... Oavsett politisk ståndpunkt så tror jag nog att de flesta deppar över att rasismen nu har fått tillträde till maktens boning. Ja, inte de nära 6 % som röstade in dem då. Otroligt märkligt hur folk tänker, lär man sig ingenting av historien?

Stina kom hem från agilityn igår, inga större framgångar men väldigt nöjd med resan ändå. Det regnade och var blött och liten Maya hade vägrat att gå i den platta tunneln. Så kan det vara, bara att nöta på. Nya tävlingar i Piteå i helgen, får hoppas att vädret är bättre då.

Spårade med Zäta i lördags, ett spår som var drygt 500 m långt och 22 timmar gammalt. Hon började direkt med att slamsa, tog upp spåret och spårade i ca 10 m innan hon bytte till något intressantare. Stopp i linan och tillbaka till gå, beordrades från högre ort (dvs jag). Då höll hon i sitt spår lite längre, men efter ett tag hände samma sak igen. Jag sa till henne igen och de sista 150-200 m spårade hon riktigt bra, bortsett från ett stopp vid ett barkat träd som hon tyckte var mysko. Det är en del pusselbitar som inte är på plats utan det behövs en hel del träning till, helt klart. Vi får se var allt detta slutar.

Igår såg jag Vicke spela i Gammelstads färger för första gången. Själv var han inte riktigt nöjd med insatsen, trots att han nog var den i laget som gjorde absolut flest poäng och kom till flest (och bäst) avslut. Morsan var klart imponerad. Kan inte låta bli att fascineras över att jag fått barn som spelar basket. Det är inte riktigt vad man tänker sig när man själv är knappt 162 cm över havet...

Från Norrfjärden rapporteras att det verkar vara valpar i Lucias mage, så Idefix har förhoppningsvis en kull valpar till att se fram emot. Bara att hoppas att allt går bra och att det blir några stycken - förstås med fin teckning och rätt fördelning ;o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha - jasså, så du har börjat somna i soffan du med ??

2010-09-20 @ 16:33:25
URL: http://www.vimsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0