Crufts 2011 - here we come!

Idag har jag bokat flyg och hotell för Stina och mig. I mars 2011 drar vi ånyo till Birmingham och världens största hundutställning - Crufts! Dels för att titta på hundar men också för att shoppa, både på den stora mässan där och i själva Birmingham. Jag ska se om jag kan marknadsföra mina översättartjänster lite och så ska vi förstås kolla på alla fantastiska uppvisningar i lydnad, agility mm. Labbarna missar vi, men det gör ärligt talat inte så jättemycket. Men cavalierer ska vi kolla på. I år har vi lite bättre koll också, både på hur allt fungerar och på hur vi vill ha det. Därför bokade vi hotell i centrala Birmingham denna gång. Det var så smidigt att ta sig med tåg till mässan så det känns enklare att bo centralt och kunna välja matställen mm, istället för att bo på B&B i en förort som vi gjorde sist. Hoppas nu att vädret blir lika bra som sist också så att vi får njuta av lite engelsk vår. Oj, jag längtar redan och Stina är alldeles hög!

Lite smått kaotiskt här annars. Båda storbarnen är sjuka och morsan börjar också huttra. Ingen hundträning idag, jag har haft fullt upp med att orka promenera med fyrbeningarna. Zäta är kvar här men åker troligtvis tillbaka till matte endera dagen. Jag är rädd att jag snart trillar i feber, jag med, och då känns det bra att "bara" ha fem hundar att ha hand om. :/

Kycklingarna har fått börja gå tillsammans med Babsan ute i hönsgården som jag har snickrat ihop. Huset är inte riktigt klart utan vi har ställt in sommarhuset tills vidare. De fattar dock inte att de kan sova där också, så jag får bära in dem om nätterna. Babsan måste förstås visa vem som bestämmer, men ibland gaddar de båda småtupparna ihop sig och spänner musklerna lite mot henne. Det hela är ganska festligt att se på och Ludde har tillbringat timmar på en pall där ute och bara tittat på de bevingade varelserna. Han är helt fascinerad. Det bor en liten biolog i den pojken, helt klart! Eller kanske zoolog...

Jag studerar ivrigt Visa för att se om hon visar tecken på dräktighet, men än är det för tidigt att dra några slutsatser. Hon jagade runt med Melvin efter en pinne idag, föga moderligt måste jag tillstå men ganska typiskt henne. Sedan fick Maya och Melvin ett tokil och Melvin jagade en galen Maya. Han hade fullt sjå att hinna ikapp så han upptäckte inte att hon plötsligt vände på en femöring och sprang åt andra hållet. Melvin sprang på i kanske 30 m till, tills han upptäckte att han jagade - ingenting! Han såg ganska korkad ut där han stod och spanade efter den lilla fläckiga turbohunden...

Slutligen håller vi tummar och tår för att det nu blir valpar på kennel Tizitas, där Idefix har parat en tik vid namn Lucia. Det verkar ha gått vägen, vi hoppas att allt ska gå bra hela vägen nu. Beräknad valpning runt den 20 oktober om allt går planenligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0