Nu får Zäta åka hem!

Idag har jag gjort ultraljud på Zäta igen och kan bara konstatera att hundar är märkliga varelser på många sätt. En och en halv vecka innan "valpning" såg man ju en valp på röntgen, dvs den måste alltså ha haft någon form av skelett även om den i övrigt inte levde. Lite flytningar har hon haft men inte särdeles mycket. Vid dagens ultraljud hittades en pytteliten fläck på ca 2*2 cm - vätska, geléklump eller något liknande. Allt annat har alltså kroppen tagit upp! Är inte det otroligt? Nu ikväll får Zäta åka hem till sin matte igen. Skönt för henne, och faktiskt lite för oss också. Det har varit många veckor...

Visa har inlett hårdbevakning av kylskåpet. Hon ligger placerad där mest hela dagen så att jag inte ska missa att hon väldigt gärna vill ha sin lunch - och eventuella andra mål också! När jag äter min lunch så studerar hon varje tugga med intensiv blick. Man känner sig nästan kriminell som inte delar med sig. Annars är hon pigg och alert och är inte alls bangen för att leka jaga-lekar med Melvin och Zäta. Nu tycker ju inte jag att det är någon lysande idé så när de härjar som värst får hon faktiskt gå kopplad. Lilla skatan!

Pigge har åkt på tjänsteresa så jag har fullt upp i några dagar med att jobba, laga mat, rasta hundar, skjutsa och hämta ungar från träning, åka på provtagning med dottern mm mm. Jag kommer att vara lite lätt sliten när han kommer hem!

Ett nytt storjobb verkar ramla in, det blir bra inför julen. Detta har varit ett riktigt bra år med mina mått mätt.

Avslutar med en bild på den blivande pappan Piki också, för rättvisans skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0