Linjetag och övningskörning

Har haft sällskap av Stina hemma idag, som haft huvudvärk och halsont och varit allmänt ur form. Vet inte om det är sviter efter helgens kurs, det behövs ibland inte mycket för att få henne ur form. Men vi andra har ju också haft halsont så det kanske är hennes tur.

Hundarna har fått träna linjetag idag. Det gick riktigt bra. Gladast är jag över att Melvin tittar allt mindre efter min hand och allt mer utåt mot målet. Han ligger också kvar i området och söker noga och med stor energi. Jag hade med mig pyttedummisar ut så att de skulle vara tvungna att finkamma noga och det fungerade bra. Ska nöta linjetag nu, det var ju där Visa och jag brast ifjol. Måste hinna nöta lite rutan också innan lördag...

Tutan fick också hämta en dummy längs en stig idag, hon vill så gärna vara med och göra något. Men det blir allt svårare, idag märktes det också tydligt att synen är ytterst begränsad. Hon sprang rakt över dummyn och även om hon lyssnar till mina signaler, har hon klara problem att lokalisera dummyn. Lilla gumman!

Idefix har harklat en del idag, jag börjar tro att han har tonsillit. Det är ändå dags att fylla på rabiesvaccinet så vi får väl kolla halsen också på samma gång.

Har övningskört med sonen idag, det går allt bättre. Idag vågade vi oss ut på vägen och han fick köra från Bälingebergets parkering och till elljusspåret. Det nya hastighetsrekordet ligger på 50 km/h. Varför känns det nästan otäckt fort att sitta bredvid i så låg hastighet, men när man själv kör i 50 så känns det som snigelfart?

Kommentarer
Postat av: Inger Hellström

Hej Bälinge-vänner!

Ett utomordentligt tillfälle att övningsköra med sonen är att ta en tur ut till oss. Det går att köra "bakvägen" om man så vill - över Selets bruk, till Ale, Alvik, Klubben, Fällträsk och oss!

Ni är välkomna när helst ni vill. Helger och kvällar är vi nästan till 100 % på plats hemma i lilla huset på prärien.

Kramen Inger

2010-06-01 @ 13:13:44
Postat av: Inger H

Hej Bälinge-vänner!

Ett utomordentligt tillfälle att övningsköra med sonen är att göra ett besök hos oss. Det går ju också att välja "bakvägen"- Selets bruk - Ale - Alvik - Ersnäsklubben - Fällträsk, Långträsk och oss. Ni är välkomna! Vi finns nästan till 100 % hemma varje kväll och under helgerna.

Kramen från Inger

2010-06-01 @ 13:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0