Filmtajm!

Idag har jag tillverkat filmer på de små igen! Jag tycker själv att jag börjar få in knycken nu, fast det tar en faslig tid. En av dem hittar ni här: http://www.youtube.com/watch?v=WHFBc2kuHN0&feature=channel De andra kan ni förhoppningsvis se till höger om själva filmen.

I helgen har vi haft besök av Katarina. Det var otroligt skoj att få träffa henne igen! Mycket hund blir det sådana dagar =) Ebba och David tittade också förbi och kikade på sin lilla tjej. Valet har fallit på den lilla Rosa, alias Rumpan. Hon är inte störst, inte vackrast men otroligt social och rolig. Jag hoppas och tror att hon ska passa Ebba bra och att de ska kunna få ut en hel del av varandra. Övriga valpar är inte fördelade ännu, det är ingen enkel sak detta. Men tankarna börjar ta form så sakteliga. Tur är väl det, eftersom det inte är mer än lite drygt två veckor till leverans. Usch, jag bävar redan för det, det kommer att bli otroligt tyst när de far.

Idag har jag hämtat ut stamtavlorna på Posten och blivit några tusen fattigare. Det är dyra papper, det där. Besiktningstid är bokad, jag ska åka och lämna in stamtavlorna hos veterinären i veckan så att de kan fylla i sina papper. Funderar på att ta de små med mig i bilen så får de träna lite på bilåkning. Några av dem ska ju åka bil i ett par timmar eller mer när de ska hem, så det kan vara bra om de har viss vana till dess.

Det är mycket som ska fixas så här veckorna innan leverans. Valppåsar är beställda och levererade och idag har jag också beställt valpdummies och visselpipor. De små börjar att lyssna riktigt bra på inkallningssignalen nu, det är fascinerande hur fort de lär sig.

Jag är lite bekymrad över Tutan. Jag tycker att hon är tjockare än vad hon borde vara med tanke på vad hon äter och hur mycket hon rör sig. Matransonen är minskad men midjemåttet krymper inte i alla fall. Nåväl, hon är pigg och glad och verkar inte må det minsta dåligt. Vi kör på med mindre mat lite till och hoppas att det har effekt.

Melvin har kommit på att man kan plocka skor från hyllorna i garderoben. Det är mycket roligare än att ta skor från skohyllan i hallen! Så nu får man komma ihåg att dra för spegeldörrarna, annars kan det gå illa. Jag tror att han längtar efter att få flytta tillbaka till köket. Husse längtar också snart efter det, det är hans skor som varit mest utsatta... :)

Till helgen är det dags för första styrelsemötet i Cavaliersällskapet. Jag är nybliven suppleant och ser fram emot att åka ner och träffa de andra. Det ska bli otroligt roligt!

Har fått en rapport från Idefix bebisar också. De äter, växer och frodas. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0