Vinnartjejer

Igår var det lydnadsprov i Luleå. Stina och Maya var anmälda till klass 1 och Visa och jag till klass 2. Dessutom skulle vi fixa fika och stå i köket. Nu fick ju jag backa ur alltihop, jag är inte i bästa form. Men Stina bakade chokladmuffins och åkte med Pigge och Maya ut till klubben igår. Lite osäker på en start var hon på morgonen, eftersom Maya är seg efter löpet. Men vi bestämde att hon skulle åka ut och försöka, var hon alldeles för seg så fick de bryta. Det visade sig vara tur! Visserligen var Maya lite ofokuserad, men de gnetade ändå ihop 173 poäng och ett första pris! De vann dessutom klassen. Mina duktiga flickor!



Jag hostar vidare och har feber, så den trädgårdsloppis vi hade tänkt att ha i eftermiddag har vi fått ställa in. Vi fortsätter dock att rensa ut leksaker, böcker och annat som barnen inte längre kan ha, så om någon är intresserad av att titta på det, går det bra att komma förbi på en fika. Kanske inte de närmaste dagarna dock, vi behöver få hosta färdigt först. Hör av er innan så bestämemr vi tid!

Min eländiga lunginflammation gör också att morgondagens jaktträning måste ställas in. Hoppas att ni kan träffas och träna på egen hand. Jag återkommer med tid för ny träning när jag är lite piggare.

Melvin gillar inte den nya ordningen. Eftersom Pigge också var hängig igår, blev det begränsat med promenader. Killen är inte van vid sådana här viloperioder så nu är han aningen rastlös och terroriserar framför allt Maya och Visa. Idag har Maya varit rejält arg på honom vid två tillfällen, hon morrar och fräser och biter honom i halsskinnet. Sedan far hon under farmors gamla kökssoffa och lägger sig platt där, för där kommer han inte åt henne. Jag tror inte att han tar åt sig så väldeliga av hennes små utfall, snarare är de roliga och får honom att fortsätta "leken". Jag ska försöka hitta på någon inomhusaktivering av pojken idag, typ Nina Ottosson-spel och kanske lite fjärrdirigering, så att han får använda sina små hjärnceller lite också. Annars går de snart i spinn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0