Sjukstuga

Det bor en samling veklingar i Bälinge! Jag brukar ju annars säga att jag är en viking och de andra är veklingar, men den här gången är det inte jag som är vikingen! Ludde har ju lunginflammation och hostar på, men är tack och lov piggare idag även om han andas tungt och hostar en del. Pigge har börjat snörvla och känna sig risig och jag har svinont i halsen, hostar och har en röst som är på väg utför. Det känns inte bra alls, jag ska ju tävla på lördag och har dessutom lovat att baka en kaka och stå i köket. Måste komma på en snabbkur till dess!

Stina och Vicke är hyfsat pigga, visserligen har Stinas båda knän krånglat idag men det hör ju till vardagen tyvärr. Nu har det regnat större delen av dagen så fläckisarna sörjde nog inte över att det inte blev någon långpromenad idag. Att ligga hos matte i sängen och mysa är inte heller helt fel!

Jag har många dolda talanger, idag har jag agerat frisör. Stina kom på att håret behövde ansas och insåg att hon är borta i början av nästa vecka och sedan är det snart skolavslutning. Så plötsligt skulle morsan rycka ut med saxen! Idefix var starkt skeptisk till detta och granskade noga varje hårtest som föll, medan Melvin prövade att apportera dem. :( Det slutade med att båda gossarna förpassades till hallen medan frissandet pågick. Stina har hejdlöst tjockt och mycket hår så det var ingen lätt uppgift men resultatet fick godkänt. Jag kan ju ärligt säga att med de där lockarna och det hårsvallet så syns det inte om jag har klippt lite snett och tokigt. Det blev i alla fall mindre hår... ;o) Passade på att snofsa till Pigge också när jag ändå var igång. Han har ju inte fullt så många lockar då så det är betydligt enklare... ;o)

Melvin tycker att det är konstigt att vi inte har tränat idag heller, han kom in till mig i tvättstugen ikväll när jag hängde tvätt och satte sig nästan PÅ mig och gav mig sedan en uppfodrande blick. Hallå, matte, ska det vara så här!? Men när matte inte känner sig pigg blir det ingen träning.

Funderar på att fråga maken om vi ska ta en whisky, i rent medicinskt syfte... Kanske kan man bränna bort de små baskiluskerna i halsen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0