Jota-vakt

Idag kom lilla Jota hit, till Luddes och Melvins förtjusning. Hon ska vara hos oss över helgen medan matte och husse är engagerade i bevaknings-DM. Jota seglade in i köket som den självklaraste sak i världen, ingen som helst rädsla för alla hundar men väldigt mån om att visa sig liten. En helt underbar liten labbetjej med ett fantastiskt fint kroppsspråk! Melvin är salig och har lite svårt att lämna henne i fred så han får sova i tvättstugan i natt. En alldeles egen kompis som är med på allt man hittar på, kan det bli bättre? Det ska bli kul att få rå om henne de här dagarna, hon är sannerligen en frisk fläkt. Jag ser bara ett gigantiskt fel hos henne - hon är inte min! Kanske kan man dognappa henne..?

Cavalierträffen igår var otroligt trevlig med många trevliga människor och hundar. Maya var i sitt esse efter en liten trevande inledning, tror inte någon tiggde lika mycket som hon ;o) Hur mycket hon åt i slutändan vet jag inte, men hon har i alla fall varit lite halvdan i magen idag så det var nog en blandad kompott som slank ner. Tanken idag var att hon skulle hållas på dietfoder för att vila magen men Maya ville annorlunda. Medan Stina var på toaletten, avslutade hon hennes frukost (jodå, den stod på köksbordet!) och lite senare gnagde hon hål i påsen till Jotas mat för att provsmaka den. Lilla skrälle! Men man kommer undan med ganska mycket när man är söt...

Rapporter kommer från södra Sverige om att Idefix sköter sig bra. Första parning idag med normallång hängning, härligt! Hoppas nu att det ska ge resultat också. Nästa vecka ska lille prinsen och jag åka nattåg hem, spännande att se hur det ska gå.

Katten Pysen är i full gång med jaktsäsongen på småvilt och verkar vara lyckosam. Igår när Stina och jag kom hem, var han i full färd med att kalasa på en mus. Så äckligt! Känns som ett hån att se honom tugga på något så vidrigt, när man samtidigt vet att han kan rata sardiner i matskålen. Det djuret har en märklig smak. Han kom i alla fall inte och ville sova med mig i sängen igår kväll, kanske anade han att han inte var välkommen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0