Jaktprovsresultat :)

Fick ett trevligt telefonsamtal från Vigdis i Norge idag. Hon och Vimsa har startat jaktprov i helgen, dubbelprov till och med. Vimsa är lite skendräktig efter löpet så Vigdis var i valet och kvalet om hon skulle starta eller inte, hon tyckte att hon kändes seg. Haha! Igår var Vimsa allt annat än seg, hon for som en raket och knallade innan Vigdis hann fatta vad som hände och så var den nollan ett faktum. Vimsa var the Queen, tyckte hon själv i alla fall... Idag var dock Vigdis beredd och Vimsa hade också fått ur sig lite arbetsglädje så idag var det hela mer kontrollerat. Hon markerade som en gudinna, berättade Vigdis och de landade på ett mycket bra andra pris i öppen klass, med placering 4 av 19 ekipage. En lite distinktare dirigering så hade 1:an varit i hamn. Skoj! Det var ni verkligen värda, tjejer!

Vigdis rapporterade också att "lillasyster" Aisha, H. E Lill-Strimma, med matte Tone tog en 1:a i nybörjarklassen idag. Och som om inte det var nog så tog Sudden-dottern Hårkollens Kanutten med uppfödare Björg en 1:a i nybörjarklassen igår. Idel framgångar alltså! Grattis alla duktiga hundar med förare!

Min hosta börjar ge sig, ingen är gladare för det än jag. Idag har jag varit ute på en promenad med hundarna utan att hosta upp lungorna. Det känns som om livet är på väg tillbaka. Så dålig som jag varit sista veckan vet jag inte när jag var senast, men det glömmer vi fort om jag bara får bli bättre snabbt nu. ;o) Har rensat rabatter hela dagen idag, än är mycket kvar men förhoppningsvis ska jag inte behöva skämmas ihjäl mig för vår vildvuxna tomt om någon tittar förbi. ;o) Ungarna och jag planerar ju en liten loppis i trädgården på onsdag eftermiddag, så då vore det kul om det inte bara var ogräs i varenda rabatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0